Υγεία & Ευεξία! Ο καθημερινός σας σύμβουλος για την υγεία, την ομορφιά και την ψυχολογία!

Οι αιτιες των παιδικων πονοκεφαλων

                 

                Πολλές μελέτες επιβεβαιώνουν ότι οι πονοκέφαλοι σε παιδιά και εφήβους έχουν αυξητική τάση, επειδή συνήθως εμφανίζεται το λεγόμενο «multitasking», με άλλα λόγια η ανάληψη και διεκπεραίωση ταυτόχρονα πολλών και διαφορετικών δραστηριοτήτων.

                Άλλος παράγοντας που επιτείνει τους πονοκεφάλους στα παιδιά είναι η έλλειψη ελεύθερου χρόνου, ενώ κι άλλης φύσης προβλήματα, που ενδέχεται να αντιμετωπίζουν στο σχολικό περιβάλλον όπως π.χ. ο σχολικός εκφοβισμός, είναι δυνατό να έχουν ως συνέπεια την εμφάνιση πονοκεφάλων. Όπως πολλοί ενήλικες, έτσι τα παιδιά και οι έφηβοι συχνά δεν γνωρίζουν πώς να αντιμετωπίσουν έναν πονοκέφαλο, κι έτσι καταφεύγουν συχνά στα παυσίπονα. Δεν είναι σπάνιο μάλιστα μαθητές να παίρνουν μαζί τους ήδη από το σπίτι χάπια για τον πονοκέφαλο, μαζί με το ψωμάκι ή το φρούτο τους.

Read more...

Πως θα σταματησουμε την παιδικη παχυσαρκια

Για όλους τους γονείς, να προλάβουν τη παιδική παχυσαρκία είναι πολύ σημαντικό ζήτημα. Όπως γνωρίζουμε όλοι, η παχυσαρκία είναι παράγοντας πολλών κινδύνων για την υγεία και όχι μόνο τη σωματική αλλά και την ψυχική. Τα παιδιά που πάσχουν από παχυσαρκία έχουν χαμηλότερη αυτοπεποίθηση, γίνονται στόχοι bulling  από τους συνομηλίκους τους και αντιμετωπίζουν αυξημένο άγχος.

Πώς μπορούμε, να προλάβουμε την παιδική παχυσαρκία;

1.Προγραμματίστε τακτικές εξετάσεις

Προγραμματίστε τακτικά check-upsγια το παιδί σας, σε συνεννόηση με τον παιδίατρό σας. Μπορείτε να παρακολουθείτε και να ενημερώνεστε από τον ειδικό σε ό,τι έχει να κάνει με την ανάπτυξη και την υγεία του παιδιού σας, για να είστε σίγουροι πως όλα κυλούν ομαλά.

2. Φροντίστε το παιδί σας να αναπαύεται

Τα παιδιά που κοιμούνται λιγότερες ώρες από το προτεινόμενο, αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο παχυσαρκίας, μας ενημερώνουν πολλές μελέτες.

3.Βοηθήστε το παιδί να αποκτήσει καλές συνήθειες

Η σωστή, ισορροπημένη διατροφή είναι ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι για την ανάπτυξη και την καλή υγεία του παιδιού σας. Δώστε στο παιδί σας αρκετά φρούτα και λαχανικά, όπως και δημητριακά ολικής άλεσης, πηγές άλιπης πρωτεΐνης και γαλακτοκομικά με χαμηλά ή 0% λιπαρά.

4.Σωματική δραστηριότητα

Ενθαρρύνετε το παιδί σας να είναι δραστήριο, για τουλάχιστον μία ώρα κάθε μέρα. Μπορείτε να επιλέξετε δραστηριότητες στις οποίες θα συμμετέχει ολόκληρη η οικογένεια, ώστε να του δώσετε ακόμα μεγαλύτερο κίνητρο.

5.Ελαττώστε τις ώρες στην οθόνη

Ο χρόνος που περνάει το παιδί σας μπροστά από την τηλεόραση ή τον υπολογιστή δεν πρέπει να ξεπερνά τις δύο ώρες κάθε μέρα.

6.Το φαγητό δεν είναι μέσο για να κάνει το παιδί σας πράγματα.

Πολλοί γονείς κάνουν το λάθος να υπόσχονται στο παιδί τους νόστιμα  σνακ γεμάτα λιπαρά ως αντάλλαγμα για να κάνουν τις δουλειές τους ή να διαβάσουν. Αυτό είναι τεράστιο λάθος. Και, φυσικά, ποτέ δεν πρέπει να στερείτε από το παιδί σας φαγητό σαν τιμωρία.

Read more...

Οι επιπτωσεις των social media στον ψυχισμο των παιδιων

Facebook, Whatsapp, Ιnstagram, Υoutube. Tα σημερινά παιδιά δεν μπορούν να διανοηθούν έναν κόσμο χωρίς ίντερνετ. Η εξάρτηση είναι μεγάλη, ενώ κυρίως τα κορίτσια αισθάνονται δυστυχισμένα εξαιτίας των social media.

Μια τυπική μέρα στην έβδομη τάξη ενός γερμανικού γυμνασίου στη μικρή πόλη Νόισαντ/Βιντ. Οι μαθητές είναι 12 και 13 ετών. Δεν υπάρχει ούτε ένας μαθητής ή μαθήτρια που δεν έχει έναν τουλάχιστον λογαριασμό σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Τα παιδιά και οι έφηβοι αγαπούν κυρίως το Whatsapp, το Ιnstagram, το Snapchat και το Youtube. Τα περισσότερα παιδιά γύρω στα δέκα έχουν κάποιο λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

«Είμαστε ένα σχολείο στην επαρχία και για τον λόγο αυτό τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι απαραίτητα», αναφέρει ο διευθυντής του σχολείου Βόλφγκανγκ Λαντς. Πράγματι πολλά παιδιά μένουν μακριά από το σχολείο κι έτσι για παράδειγμα η επικοινωνία με τους γονείς τους γίνεται κυρίως μέσω smartphone.

Ωστόσο, η χρήση smartphone και μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τα παιδιά ακόμη και εν ώρα μαθήματος είναι έντονη, αποσπώντας την προσοχή τους από τη διδασκαλία. Αυτό οδήγησε έτσι τον Βόλφγκανγκ Λαντς στην απόφαση να απαγορεύσει τη χρήση κινητών στο σχολείο. Το φαινόμενο που καταγράφηκε στο απομακρυσμένο σχολείο του Nόισαντ/ Βιντ δεν αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό. Το ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποσπούν έντονα τα παιδιά από τις σχολικές τους δραστηριότητες είναι λίγο πολύ γνωστό.

 

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου του Έσεξ τα social media προκαλούν ποικίλα προβλήματα, ιδίως μάλιστα στα νέα κορίτσια. Οι βρετανοί ερευνητές μελέτησαν το αίσθημα χαράς που νιώθουν παιδιά και έφηβοι που διαθέτουν λογαριασμούς σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήδη από την ηλικία των δέκα. Αυτό που κατέγραψαν είναι ότι καθώς μεγαλώνουν το αίσθημα αυτό ολοένα μειώνεται. Μάλιστα ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι πιο δυστυχισμένα αισθάνονται τα κορίτσια στην πρώιμη εφηβεία.

Η δυστυχία στα social media σχετίζεται με το κυνήγι των like

Πράγματι τα σύγχρονα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκαλούν άγχος, απλώς και μόνο επειδή πρέπει πάντα να δίνεις την εντύπωση ότι είσαι online. Επίσης δίνουν συχνά πρόσφορο χώρο για διαπληκτισμούς, ενώ το να μην απαντήσει κάποιος γρήγορα σε ένα μήνυμα μπορεί να οδηγήσει σε παρεξηγήσεις. Την πίεση αυτή νιώθουν άλλωστε και πολλοί ενήλικες, πόσο μάλλον παιδιά.

Ιδίως μάλιστα τα νεαρά κορίτσια βιώνουν έντονα το συναίσθημα άγχους και πίεσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως επισημαίνει η κοινωνική επιστήμονας Κάρα Μπούκερ, εκ των συντακτών της έρευνας του Πανεπιστημίου του Έσεξ γιατί είναι πιο επιρρεπή στη σύγκριση. Η απόκτηση ολοένα περισσότερων «φίλων» ή «ακολούθων» και η αγωνία της αναγνωσιμότητας μπορεί να κάνουν πολύ δυστυχισμένα κάποια κορίτσια. Ορισμένοι νευρολόγοι υποστηρίζουν μάλιστα ότι το κυνήγι των like στο διαδίκτυο μπορεί να αποβεί το ίδιο εξαρτησιογόνο με τη χρήση ναρκωτικών ουσιών – υπάρχουν όμως και εκείνοι που θεωρούν ότι είναι ακόμη νωρίς για τέτοιες συγκρίσεις.

Πηγή:DW

Read more...

Οι ναρκισσιστες έφηβοι παιρνουν καλυτερους βαθμους στο σχολειο

Οι έφηβοι που είναι πιο ναρκισσιστές και διακατέχονται από συναισθήματα ανωτερότητας μπορούν να τα καταφέρουν καλύτερα στο σχολείο και να πάρουν καλύτερους βαθμούς στις εξετάσεις, πράγμα που εν μέρει εξηγεί τον αυξανόμενο ναρκισσισμό στη σύγχρονη κοινωνία. Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας νέας επιστημονικής έρευνας με επικεφαλής έναν Έλληνα ψυχολόγο της διασποράς. Άρα -αν ισχύει πράγματι αυτή η εκτίμηση- όλος αυτός ο χρόνος που περνάνε οι έφηβοι τραβώντας «σέλφι» και «ανεβάζοντας» κολακευτικές για τους ίδιους φωτογραφίες στους λογαριασμούς τους στο Instagram, στο Facebook ή στο Snapchat, ίσως να μην είναι χαμένος τελικά...

Οι ερευνητές από βρετανικά, αμερικανικά και ρωσικά πανεπιστήμια, με επικεφαλής τον λέκτορα Αναπτυξιακής Ψυχοπαθολογίας Κώστα Παπαγεωργίου, διευθυντή του Εργαστηρίου InteRRact της Σχολής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Queen's του Μπέλφαστ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό ψυχολογίας «Personality and Individual Differences», μελέτησαν 340 μαθητές 14 έως 19 ετών, συσχετίζοντας τεστ προσωπικότητας και νοημοσύνης με τις επιδόσεις τους στις σχολικές εξετάσεις. Διαπιστώθηκε ότι οι νέοι με υψηλότερη βαθμολογία στον υποκλινικό (μη παθολογικό ή φυσιολογικό) ναρκισσισμό είχαν καλύτερη σχολική επίδοση. Όπως είπε ο κ. Παπαγεωργίου, «ο ναρκισσισμός θεωρείται ένα κοινωνικά κακόβουλο χαρακτηριστικό και αποτελεί μέρος της ''σκοτεινής τριάδας'' των γνωρισμάτων της προσωπικότητας, μαζί με την ψυχοπάθεια και τον μακιαβελισμό. Προηγούμενες μελέτες δείχνουν ότι ο ναρκισσισμός είναι μια αυξανόμενη τάση στην κοινωνία μας, όμως αυτό δεν σημαίνει κατ' ανάγκη ότι το άτομο που επιδεικνύει ναρκισσιστικά χαρακτηριστικά έχει κάποια διαταραχή της προσωπικότητας».

Read more...

7 πραγματα που θα πρεπει να ξερει ένας γονεας αυτιστικου παιδιου

1.Τα πρώτα χρόνια της ζωής του είναι πολύ βασικά. Είναι προτιμότερο να τα περάσει όσο το δυνατόν παίζοντας μαζί του και να το προσεγγίσει όπως θα έκανε και σε οποιοδήποτε παιδί, μοιραζόμενος τα ενδιαφέροντά του και με την απεριόριστη αγάπη που μόνο ένας γονέας ξέρει να δώσει.

2. Ο εγκέφαλος ενός αυτιστικού παιδιού λειτουργεί διαφορετικά από των υπολοίπων παιδιών. Βασικό χαρακτηριστικό του είναι ότι για να αλληλεπιδράσει με κάποιον πρέπει να τον παρατηρήσει αρκετά πρώτα, κάτι που μπορεί να παρεξηγηθεί από ένα νευροτυπικό άνθρωπο και να τον αγχώσει. Κάντε λοιπόν το ίδιο κι εσείς σε αυτό, παρατηρήστε το, χωρίς άγχος και χωρίς προκατάληψη.

3. Το συναίσθημα βιώνεται διαφορετικά στον αυτιστικό απ’ ότι εμείς έχουμε συνηθίσει και το μοίρασμα της χαράς γίνεται μέσα από το δικό του πρίσμα. Θα θεωρήσει ότι αν κάτι αρέσει σε εκείνο θα αρέσει και σ’ εσάς, ή μάλλον καλύτερα θα προσπαθήσει να σας δώσει να καταλάβετε γιατί του αρέσει κάτι με το να το κάνει και σ’ εσάς

4. Η σχέση των αυτιστικών παιδιών με το άγγιγμα είναι κάτι που μπορεί να προβληματίσει τους γονείς των παιδιών αυτών. Φαίνεται πολλές φορές να το αποφεύγουν, να τους ενοχλεί ή να τους ταράζει. Όμως η αλήθεια είναι ότι ευχαριστιούνται να τα αγγίζεις και μάλιστα πολύ. Απλά δεν θα αποκτήσουν την ίδια οικειότητα με άγνωστα άτομα τόσο εύκολα και απλά όσο ένα νευροτυπικό παιδί, θέλουν και θεωρούν τον προσωπικό τους χώρο ιερό.

5. Να έχετε υπόψη σας ότι τα παιδιά με αυτισμό μαζεύουν πολλή ένταση στο σώμα τους, εξ’ου και οι στερεοτυπικές κινήσεις που μπορεί να κάνουν με τα χέρια ή το σώμα τους. Ένα καλό μασάζ από εσάς  θα το βοηθήσει να ελέγξει τόσο τις κινήσεις αυτές όσο και τα ξεσπάσματα.

6. Μην βιαστείτε να παρέμβετε στο παιδί, τουλάχιστον με ειδικούς έξω από το σπίτι και πολύωρες συνεδρίες, γιατί θα το κουράσετε και θα το αγχώσετε, με αποτέλεσμα να μην έχετε τα επιθυμητά ή και καθόλου αποτελέσματα, ή και να χειροτερέψουν κάποιες συνήθειες. Καλές είναι οι παρεμβάσεις, αλλά με σύστημα και μέτρο.

7. Η μεγαλύτερη δυσκολία που θα αντιμετωπίσει το παιδί σας στη ζωή του είναι το να προσαρμοστεί σε ένα κόσμο που ούτε φτιαγμένος στα μέτρα του είναι, ούτε συχνά είναι διατεθειμένος να δεχτεί την ιδιαιτερότητά του, όπως και καμία άλλη ιδιαιτερότητα άλλωστε. Να είστε δίπλα του σε όλο αυτό, χωρίς άγχος, χωρίς πίεση ούτε προς το παιδί, ούτε προς τον εαυτό σας. Ο αυτισμός δεν είναι αρρώστια, και δεν χρήζει θεραπείας.

Read more...

Τα παιδια μπορουν να αναγνωρισουν τα συναισθηματα και σε μια ξενη γλωσσα

Η διαφορετική γλώσσα δεν αποτελεί απροσπέλαστο φραγμό για την κατανόηση των συναισθημάτων και την ενσυναίσθηση. Ακόμη και τα παιδιά είναι ικανά να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα ακούγοντας τη φωνή των άλλων, όχι μόνο στη δική τους γλώσσα αλλά και σε ξένες γλώσσες, απλώς η αναγνώριση είναι κάπως πιο ακριβής στη μητρική γλώσσα. Αυτό διαπίστωσε μια νέα διεθνής έρευνα με επικεφαλής μια Ελληνίδα επιστήμονα της διασποράς.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη λέκτορα αναπτυξιακής νευροεπιστήμης Γεωργία Χρονάκη του βρετανικού Πανεπιστημίου του Κεντρικού Λάνκασιρ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Scientific Reports», ζήτησαν από 57 παιδιά και 22 νεαρούς ενηλίκους, χωρίς γνώση ξένων γλωσσών, να αναγνωρίσουν τα διάφορα συναισθήματα (θυμός, φόβος, ευτυχία, λύπη, άγχος κ.ά.), που εκδήλωναν ηθοποιοί σε διάφορες γλώσσες (αγγλικά, κινεζικά, ισπανικά, αραβικά). Διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά μπορούν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα και σε κάποια άλλη γλώσσα πέραν της μητρικής. Η ακρίβεια αναγνώρισης είναι μεγαλύτερη, όταν η φωνή που ακούν, είναι θυμωμένη ή λυπημένη, από ό,τι όταν είναι χαρούμενη ή φοβισμένη.

Read more...
Subscribe to this RSS feed

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Υγεία & Ευεξία

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
www.ygeiaevexia.gr