Γιατί οι πλούσιοι και διάσημοι πέφτουν στη λατρεία της ευεξίας;

Γιατί οι πλούσιοι και διάσημοι πέφτουν στη λατρεία της ευεξίας;

Γιατί οι πλούσιοι και διάσημοι πέφτουν στη λατρεία της ευεξίας;

Σχεδόν δύο χρόνια μετά την πανδημία στην οποία η ιατρική επιστήμη έχει σε μεγάλο βαθμό σώσει την κατάσταση, μπορεί να πιστεύετε ότι το ενδιαφέρον για την τάση της «ευεξίας» θα μειωνόταν. Ούτε λίγο από αυτό.

Οι καθαρισμοί με χυμούς, η ενσυνειδητότητα, τα υψηλά επίπεδα γιόγκα και το αλάτι Ιμαλαΐων είναι τόσο δημοφιλή όσο ποτέ. Πράγματι, το Παγκόσμιο Ινστιτούτο Ευεξίας εκτιμά την παγκόσμια αγορά σε οτιδήποτε, από τις συμπληρωματικές θεραπείες μέχρι την οικονομία του σπα στα 4,5 τρισεκατομμύρια δολάρια.

Προφανώς, αυτός ο «χώρος ευεξίας» είναι ένας ασαφής όρος που δεν έχει τα πάντα. Ωστόσο, είναι μια κερδοφόρα, γυαλιστερή αγορά που προσελκύει όλους, από διασημότητες του Χόλιγουντ μέχρι μεγιστάνες της Silicon Valley. Η Gwyneth Paltrow, η Beyoncé και η Elle Macpherson είναι όλες ενεργές διασημότητες ευεξίας. Για κάποιο λόγο, οι άντρες διάσημοι επιχειρηματίες προτιμούν τις πολυτελείς επιχειρήσεις ποτών, αν και ο Larry Ellison, ο δισεκατομμυριούχος συνιδρυτής της εταιρείας τεχνολογίας Oracle, μπήκε πρόσφατα στο παιχνίδι ευεξίας.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι πλούσιοι αγαπούν αυτό το πράγμα. Γιατί οι πλούσιοι —οι οποίοι είναι συχνά λογικοί και επιτυχημένοι— είναι κορόιδα για αυτό που συχνά φαίνεται να έχουν κατακτήσει;

Ο André Spicer, καθηγητής οργανωτικής συμπεριφοράς στο Bayes Business School και συν-συγγραφέας του The Wellness Syndrome, λέει ότι η κατανάλωση πολλών προϊόντων ευεξίας σχετίζεται στενά με το να είσαι πλούσιος. «Να ασχοληθείς». . . παίρνει ένα τεράστιο χρηματικό ποσό και χρόνο», λέει. Οι φτωχοί άνθρωποι σπάνια μπορούν να αντέξουν οικονομικά ούτε ένα από τα δύο, πράγμα που σημαίνει ότι η ευεξία είναι ένας τρόπος να σηματοδοτεί τον πλούτο - μια επισήμανση της πρόσφατης τηλεοπτικής σειράς Nine Perfect Strangers με πρωταγωνίστρια τη Nicole Kidman και διαδραματίζεται σε ένα θέρετρο ευεξίας στην ακτή της Καλιφόρνια.

Το Wellness είναι ένα έξυπνο rebrand πολλών πραγμάτων που κάνουν ήδη οι πλούσιοι. Ένα ταξίδι το Σαββατοκύριακο σε ένα σπα μπορεί να θεωρηθεί ως απολαυστικό. Αλλά ένα ταξίδι το Σαββατοκύριακο σε ένα καταφύγιο ευεξίας έχει την μυρωδιά της αρετής - κάτι που βελτιώνει την ψυχική υγεία κάποιου. Είναι μια εκδοχή της αλήθειας που λειτουργεί τόσο για τον πωλητή όσο και για τον αγοραστή.

Αυτή η αναπλαισίωση δεν χρειάζεται καν να αφορά πράγματα υψηλής ποιότητας. Μπορεί να καλύψει σχεδόν τα πάντα. Το περπάτημα στη δουλειά περιγράφηκε ευρέως ως μέρος της ρουτίνας «ευεξίας» του Jack Dorsey πρόσφατα. Αλλά αν ένας φτωχός άνθρωπος πηγαίνει με τα πόδια στη δουλειά, σπάνια φαίνεται έτσι.

Μπορείτε να βάλετε το σήμα ευεξίας σε οτιδήποτε θέλετε. Με τράβηξε ιδιαίτερα η έννοια της «ακίνητης περιουσίας ευεξίας». Το Παγκόσμιο Ινστιτούτο Ευεξίας το ορίζει ως γραφεία και άλλα κτίρια «που ενσωματώνουν σκόπιμα στοιχεία ευεξίας» και λέει ότι η αγορά έχει αυξηθεί από 148 δισεκατομμύρια δολάρια σε 275 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2017 και 2020.

Αλλά, ακόμα κι αν αυτό αντιπροσωπεύει μια αρπαγή γης, ωραία κτίρια και περπάτημα είναι αναμφισβήτητα καλό για εσάς. Τι γίνεται με την προφανή ταραχή, όπως τα αυγά κολπικού νεφρίτη της Γκουίνεθ Πάλτροου, των οποίων οι αμφίβολοι ισχυρισμοί οδήγησαν την εταιρεία της με πρόστιμο 145.000 δολαρίων;

Πριν από μερικά χρόνια, το New Scientist δημοσίευσε μια ιστορία όπου σας είπε με ποιες επιδιώξεις ευεξίας δεν πρέπει να ασχοληθείτε. Ο διαλογισμός και ο πολύς ύπνος ήταν ένα ναι. Οι λεγόμενες υπερτροφές όπως η κινόα και τα βατόμουρα ήταν ίσως. Οι λάμπες με αλάτι Ιμαλαΐων και η εμμονή με την ενυδάτωση πέρα από την σβέση της δίψας ήταν αίσιοι.

 Αυτός είναι ο δεύτερος λόγος που η ευεξία απευθύνεται στους πλούσιους. Κάποια από αυτά λειτουργούν. Η ψευδοεπιστήμη είναι μπερδεμένη με αρκετή πραγματική επιστήμη για να προσδώσει στην προηγούμενη νομιμότητα. Ένας άλλος λόγος για τον οποίο το λατρεύουν οι πλούσιοι, ιδιαίτερα σε μέρη όπως η Silicon Valley, είναι ότι υιοθετούν μια a-la-carte προσέγγιση στην πίστη.

«Έχετε μια, κάπως, επιλεκτική ενασχόληση με την επιστήμη», λέει ο Spicer. Όλοι το κάνουμε αυτό σε κάποιο βαθμό — και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η διάγνωση παθήσεων χρησιμοποιώντας το Google είναι συχνά κακή ιδέα. Αλλά οι πλούσιοι - ειδικά οι πλούσιοι που αποτελούν μέρος τόσο της γνωστικής όσο και της οικονομικής ελίτ - είναι διαφορετικοί. Νομίζουν ότι ξέρουν καλύτερα, εν μέρει επειδή η τεράστια επιτυχία σε έναν τομέα θεωρείται ως μεταβιβάσιμη δεξιότητα και εν μέρει επειδή, σε τομείς όπως η υγεία όπου τα αποτελέσματα δεν είναι ακριβή, τα χρήματα μπορούν να φέρουν καλύτερα αποτελέσματα.

Μπορούμε να νικήσουμε τον θάνατο;

«Νομίζεις ότι είσαι μπροστά από την καμπύλη», λέει ο Spicer. «Και αυτό σε οδηγεί να εμπλέξεις κάθε είδους ιδέες, όπως το να μπορείς να ζεις για πάντα». Μπορεί να πιστεύετε, για παράδειγμα, ότι έχετε πρόσβαση σε ειδικές γνώσεις με τον ίδιο τρόπο που έχετε συχνά προνομιακή πρόσβαση σε ψυχαγωγία, νέα προϊόντα και κλαμπ.

Βλέπετε μέρος αυτής της σκέψης να λειτουργεί στο Sensei Retreat, το κέντρο ευεξίας του Larry Ellison που βασίζεται σε δεδομένα στο νησί Lanai της Χαβάης. Ο Έλισον κατέχει το 98 τοις εκατό του νησιού. Οι τιμές ξεκινούν από περίπου 1.600 $ τη βραδιά. 

Οι επισκέπτες έχουν «οδηγούς Sensei» και θέτουν τους δικούς τους σωματικούς και ψυχικούς στόχους. Το σπα παρακολουθεί τον βαθύ ύπνο, τη διατροφή και τη ροή του αίματος και προσφέρεται «πλήθος δραστηριοτήτων και μη δραστηριοτήτων». Ο στόχος είναι να βοηθηθούν οι άνθρωποι να ζήσουν «μεγαλύτερη, πιο υγιή ζωή».

Ένας άξιος στόχος, όπως και οι περισσότεροι στόχοι ευεξίας. Αλλά η ευεξία προσφέρει; Ένα πράγμα που αποδίδει πάντα είναι η ιδέα ότι είσαι ξεχωριστός. Και όλοι αυτό θέλουμε.

πηγή: https://www.ft.com


Επιστημονική Ομάδα του Υγεία & Ευεξία

Διαβάστε επίσης...

Μπορεί η κατανάλωση σκόρδου να προσφέρει καλύτερη όραση;

Μπορεί η κατανάλωση σκόρδου να προσφέρει καλύτερη όραση;

Η απώλεια όρασης είναι ένα πρόβλημα υγείας που συχνά παρουσιάζεται με την ηλικία.

Περισσότερα
Γιατί δεν θυμόμαστε τα "βρεφικά" μας χρόνια;

Γιατί δεν θυμόμαστε τα "βρεφικά" μας χρόνια;

Γιατί δεν θυμόμαστε τα "βρεφικά" μας χρόνια;

Περισσότερα
Λαδένια, η «ελληνική vegan πίτσα»

Λαδένια, η «ελληνική vegan πίτσα»

Η κατεξοχήν ελληνική πίτσα με καταγωγή από την Κίμωλο, με ψωμένια ζύμη και ελάχιστα υλικά

Περισσότερα