Η αλκαλική διατροφή και τα οφέλη της στην υγεία των ανθρώπων

Η αλκαλική διατροφή και τα οφέλη της στην υγεία των ανθρώπων

Η αλκαλική διατροφή και τα οφέλη της στην υγεία των ανθρώπων

Υπάρχουν πολλά είδη δίαιτας – ίσως όμως η καλύτερη επιλογή για μακροζωία και
καταπολέμηση των ασθενειών να είναι μια μια αλκαλική διατροφή. Σύμφωνα με
μελέτες, η εξισορρόπηση του pH μας με τη βοήθεια μιας αλκαλικής διατροφής
ενδεχομένως να βοηθήσει στη μείωση της νοσηρότητας και της θνησιμότητας που
οφείλονται σε πολυάριθμες χρόνιες ασθένειες και παθήσεις – όπως υπέρταση,
διαβήτη, αρθρίτιδα, ανεπάρκεια βιταμίνης D κ.λπ. Μια διατροφή που
περιλαμβάνει αλκαλικά τρόφιμα – φρέσκα λαχανικά, φρούτα και μη
επεξεργασμένες φυτικές πρωτεΐνες δημιουργεί αλκαλικό pH, το οποίο προστατεύει
την υγεία των κυττάρων και εξισορροπεί τα βασικά μεταλλικά στοιχεία του
οργανισμού. 

Η αλκαλική διατροφή, όπως έχει αποδειχθεί, βοηθά στην αποτροπή
σχηματισμού αθηρωματικής πλάκας στα αιμοφόρα αγγεία, αναστέλλει τη
συγκέντρωση ασβεστίου στα ούρα, προστατεύει από τη δημιουργία πέτρας στα
νεφρά, ενισχύει την υγεία των οστών, μειώνει τη μυϊκή απώλεια και ενισχύει κι
άλλες λειτουργίες του οργανισμού.

Από τη μια πλευρά, έχουμε πολλούς ανθρώπους που έχουν αρχίσει να δίνουν στη
διατροφή τους τη σημασία που της αξίζει και ενδιαφέρονται πραγματικά να μάθουν
περισσότερα για αυτήν. Από τη άλλη, υπάρχουν πολλοί που απογοητεύονται από τα
διατροφικά σκάνδαλα και έχουν παραιτηθεί από οποιαδήποτε προσπάθεια υγιεινής
διατροφής και πρόληψης θεωρώντας την μάταια και αναποτελεσματική. Είναι
ακόμη πολύ πιθανό να συναντήσουμε και αρκετούς ανθρώπους που έχουν μεν την
αυταπάτη ό,τι κάνουν υγιεινή διατροφή, ενώ ταυτόχρονα τρώνε όλα τα
επεξεργασμένα τρόφιμα που διαφημίζονται.

Η υγιεινή διατροφή είναι το ηθικό χρέος κάθε υπεύθυνου και σκεπτόμενου
ανθρώπου απέναντι στο περιβάλλον, τους ανθρώπους, τη φύση. Ζώντας στην εποχή
που οι πολυεθνικές με τα προϊόντα τους προσπαθούν να μας βλάψουν και να
καταστρέψουν την υγεία μας και το περιβάλλον, το να προσέχεις την διατροφή σου
και τον εαυτό σου γενικότερα δεν είναι μόνο μια επιβεβλημένη πράξη άμυνας και
αντίστασης αλλά πολύ περισσότερο μια πραγματικά δημιουργική στάση ζωής που
βιώνει από σήμερα τον κόσμο του αύριο. Είναι ο δρόμος που θα μας βγάλει από τα
αδιέξοδα της συμβατικής, χημικής γεωργίας, από τα αδιέξοδα του junk food, από τα
αδιέξοδα της ασθένειας , από τα αδιέξοδα του καταναλωτισμού και της
κατασπατάλησης των φυσικών πόρων, από τα αδιέξοδα της πείνας και της
φτώχειας για ένα μεγάλο μέρος του πλανήτη.

Οφέλη της αλκαλικής διατροφής.
1. Προστατεύει την οστική πυκνότητα και τη μυϊκή μάζα

Σύμφωνα με έρευνες τα φρούτα και τα λαχανικά μας προστατεύουν από τη μείωση
της οστικής και μυϊκής μάζας που οδηγεί σε σαρκοπενία. Μια αλκαλική διατροφή
συμβάλει στην εξισορρόπηση των αναλογιών των μεταλλικών στοιχείων. Η
αλκαλική διατροφή συμβάλλει επίσης στη βελτίωση της παραγωγής των αυξητικών
ορμονών και της απορρόφησης βιταμίνης D, η οποία προστατεύει τα οστά εκτός
από την καταπολέμηση άλλων χρόνιων ασθενειών.
2. Μειώνει τον κίνδυνο υπέρτασης και εγκεφαλικού.
Μια από τις αντιγηραντικές επιδράσεις της αλκαλικής διατροφής είναι η μείωση
των φλεγμονών που προκαλεί άνοδο στην παραγωγή αυξητικής ορμόνης. Έτσι
βελτιώνεται η καρδιαγγειακή υγεία και ο οργανισμός προστατεύεται από
χοληστερόλη, υπέρταση, δημιουργία πέτρας στα νεφρά.
3. Καταπολεμά χρόνιους πόνους και φλεγμονές.
Σύμφωνα με μελέτες η αλκαλική διατροφή συνδέεται με τα μειωμένα επίπεδα
χρόνιου πόνου. Η χρόνια οξέωση βοηθά στη διαιώνιση συμπτωμάτων όπως χρόνιοι
πόνοι στην πλάτη, πονοκέφαλος, μυϊκοί σπασμοί, δυσμηνόρροια, φλεγμονές και
πόνος στις αρθρώσεις.
4. Ενισχύει την απορρόφηση βιταμινών και εμποδίζει την ανεπάρκεια
μαγνησίου.
Το μαγνήσιο είναι απαραίτητο για τη λειτουργία των ενζύμων και των σωματικών
διεργασιών. Η ανεπάρκεια σε μαγνήσιο προκαλεί καρδιακές επιπλοκές, μυϊκούς
πόνους, πονοκεφάλους, προβλήματα ύπνου και άγχος. Το μαγνήσιο ενεργοποιεί
επίσης τη βιταμίνη D, σημαντική για τη γενική ανοσολογική και ενδοκρινική
λειτουργία.
5. Βοηθά στη βελτίωση της λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος και
της πρόληψης του καρκίνου.
Η έλλειψη μεταλλικών στοιχείων που βοηθούν στην αποβολή αποβλήτων και στη
σωστή οξυγόνωση του οργανισμού προκαλεί διαταραχές. Σύμφωνα με μελέτες ο
θάνατος των καρκινικών κυττάρων (απόπτωση) ενδεχομένως να είναι πιο
αποτελεσματικός σε ένα αλκαλικό σώμα.
6.Βοηθά στη ρύθμιση του βάρους.
Η κατανάλωση αλκαλικών τροφών προστατεύει από την παχυσαρκία μειώνοντας τα
επίπεδα λεπτίνης και τυχόν φλεγμονές που επηρεάζουν την ιδιότητα καύσης
λίπους. Η αλκαλική διατροφή μας βοηθά να λαμβάνουμε τις θερμίδες που είναι
ουσιαστικά απαραίτητες για τον οργανισμό.

Συμβουλές για να ακολουθήσεις μια σωστή αλκαλική διατροφή :

1.Φρούτα μπορείς να τρως κατά την διάρκεια της ημέρας (ή και μόνο φρούτα) με
την προϋπόθεση ότι το απόγευμα θα ακολουθήσει έντονο πρόγραμμα γυμναστικής.
Μετά την γυμναστική δεν ξανατρώμε φρούτα. Εάν δεν ακολουθεί πρόγραμμα
γυμναστικής, καλό είναι να περιορίζονται τα φρούτα.
2.Γεύματα με πρωτείνη (κρέας, γαλακτοκομικά, αυγά κτλ) καλό είναι να τρώγονται
στο τελευταίο γεύμα (βραδινό) καθώς επιβαρύνεται αρκετά ο οργανισμός για να τα
χωνέψει και μετά κυριαρχεί η αίσθηση της νύστας και καλό είναι να το τρώμε το
βράδυ όπου δεν θα έχουμε άλλη ενασχόληση μετά.
3.Τις πρώτες δύο εβδομάδες είναι πολύ πιθανό εάν μπείτε απότομα στην αλκαλική
διατροφή να αισθάνεστε αδυναμία, ίσως ζαλάδες και γενικά όχι καλή διάθεση.
Αυτό δεν πρέπει να σας τρομάξει, απλά ο οργανισμός αποτοξινώνεται. Διατηρείστε
τις πρώτες 2 βδομάδες κάποιο γεύμα μαγειρευτό και μετά μπορείτε άφοβα να
κάνετε αλκαλική διατροφή.
4.Κατά την διάρκεια της ημέρας εάν νοιώθεις πείνα μπορείς να έχεις πάντα μαζί
σου μια χούφτα σταφίδες μαύρες (Κορινθιακές) και λίγα αμύγδαλα ωμά.

Ποια τρόφιμα και ποιες συνήθειες πρέπει να αποφεύγουμε:
Τα τρόφιμα που συμβάλλουν περισσότερο στην οξύτητα περιλαμβάνουν:
• Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο.
• Κατεψυγμένα τρόφιμα και επεξεργασμένα κρέατα.
• Μεταποιημένα δημητριακά (όπως νιφάδες καλαμποκιού)
• Αυγά
• Καφεϊνούχα ποτά και αλκοόλ
• Βρώμη και προϊόντα ολικής αλέσεως.
• Γάλα: Τα πλούσια σε ασβέστιο γαλακτοκομικά προϊόντα προκαλούν μερικά από
τα υψηλότερα ποσοστά οστεοπόρωσης. Αυτό συμβαίνει γιατί δημιουργούν οξύτητα
στο σώμα.
• Φιστίκια και καρύδια
• Ζυμαρικά, ρύζι, ψωμί και συσκευασμένα προϊόντα σιτηρών.
Άλλες συνήθειες που πρέπει να αποφύγουμε:
 Το αλκοόλ και η χρήση ναρκωτικών
• Υψηλή πρόσληψη καφεΐνης
• Υπερβολική χρήση αντιβιοτικών
• Τεχνητά γλυκαντικά
• Χρόνιο άγχος
• Μειωμένη πρόσληψη θρεπτικών συστατικών στα τρόφιμα λόγω της
βιομηχανικής γεωργίας
• Χαμηλά επίπεδα ινών στη διατροφή
• Έλλειψη άσκησης
• Υπερβολική ποσότητα ζωικού λίπους (από μη χορτοφάγους)
• Υπερβολική πρόσληψη ορμονών από προϊόντα υγείας και ομορφιάς και
πλαστικά

• Έκθεση σε χημικά και ακτινοβολία από οικιακά καθαριστικά, οικοδομικά
υλικά, υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και μικροκύματα
• Βαφές τροφίμων και συντηρητικά
• Υπερβολική άσκηση
• Παρασιτοκτόνα και ζιζανιοκτόνα
• Ρύπανση
• Κακές διατροφικές συνήθειες
• Επεξεργασμένα τρόφιμα
• Κακή αναπνοή


Δημοσιογραφική Ομάδα του Υγεία & Ευεξία

Διαβάστε επίσης...

Βιταμίνη Β6 Για Να Καταλαγιάσετε Τη Ναυτία Της Εγκυμοσύνης
Οι 3 Παράγοντες Για Πρόωρο Θάνατο

Οι 3 Παράγοντες Για Πρόωρο Θάνατο

Οι 3 Παράγοντες Για Πρόωρο Θάνατο

Περισσότερα
Ποια φάρμακα ΔΕΝ πρέπει να δίνετε στο παιδί σας!

Ποια φάρμακα ΔΕΝ πρέπει να δίνετε στο παιδί σας!

Ποια φάρμακα ΔΕΝ πρέπει να δίνετε στο παιδί σας!

Περισσότερα