Η κατανάλωση περισσότερων από 12 αυγών την εβδομάδα δεν επηρεάζει τα επίπεδα χοληστερόλης

Η κατανάλωση περισσότερων από 12 αυγών την εβδομάδα δεν επηρεάζει τα επίπεδα χοληστερόλης

Η κατανάλωση περισσότερων από 12 αυγών την εβδομάδα δεν επηρεάζει τα επίπεδα χοληστερόλης

Τα αυγά μπορεί να μην επηρεάζουν τα επίπεδα χοληστερόλης όσο νομίζαμε, σύμφωνα με νέα έρευνα. Τα προκαταρκτικά αποτελέσματα μιας νέας μελέτης δείχνουν ότι οι άνθρωποι που έτρωγαν 12 ή περισσότερα εμπλουτισμένα αυγά την εβδομάδα είχαν επίπεδα χοληστερόλης παρόμοια με εκείνα που δεν έτρωγαν αυγά.

Οι ειδικοί λένε ότι όταν πρόκειται για τη διατροφή και τη χοληστερόλη, είναι το σύνολο της διατροφής που καθορίζει τελικά την υγεία της καρδιάς, όχι ένα συστατικό.
Μια δίαιτα πλούσια σε αυγά μπορεί να μην επηρεάζει τα επίπεδα χοληστερόλης όσο πιστεύαμε κάποτε, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Τα προκαταρκτικά αποτελέσματα από μια νέα μελέτη δείχνουν ότι οι άνθρωποι που έτρωγαν 12 ή περισσότερα εμπλουτισμένα αυγά την εβδομάδα είχαν παρόμοια επίπεδα χοληστερόλης με εκείνους που δεν έτρωγαν καθόλου αυγά. Η μελέτη θα παρουσιαστεί στην ετήσια επιστημονική συνεδρία του Αμερικανικού Κολλεγίου Καρδιολογίας στις 6 Απριλίου στην Ατλάντα της Τζόρτζια.

Τα αυγά έχουν τύχει περιβόητης ανησυχίας ότι μπορεί να αυξήσουν τα επίπεδα χοληστερόλης ή να επιδεινώσουν την υγεία της καρδιάς. Η νέα έρευνα, ωστόσο, μπορεί να παρέχει κάποια διαβεβαίωση ότι η κατανάλωση αυγών μπορεί να είναι εντάξει, ακόμη και για μια ομάδα ανθρώπων πιο υψηλού κινδύνου.

Υπήρξε πολλή διαμάχη σχετικά με το πώς τα αυγά, μια τροφή πλούσια σε χοληστερόλη, αλλά και πρωτεΐνες, μπορούν να επηρεάσουν την καρδιαγγειακή υγεία. Το ερώτημα σχετικά με τις επιπτώσεις στην υγεία από την κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αυγών παραμένει αναπάντητο και αυτή η μικρή μελέτη δίνει κάποια εικόνα που μπορεί να μελετηθεί περαιτέρω σε μια μεγαλύτερη μελέτη με τυφλούς ελέγχους.

Δείτε τι πρέπει να γνωρίζετε για τη νεότερη έρευνα για τα αυγά, πώς μπορεί να επηρεάσουν ή όχι τα επίπεδα χοληστερόλης και πώς μπορούν να αποτελέσουν μέρος μιας υγιεινής διατροφής, ακόμη και για όσους δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην καρδιαγγειακή υγεία.

Επίδραση μιας δίαιτας με αυγά στα επίπεδα χοληστερόλης

Για τη μελέτη, που χρηματοδοτήθηκε από την Eggland's Best, έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς αυγών στις ΗΠΑ, οι ερευνητές αξιολόγησαν τα αποτελέσματα της κατανάλωσης διατροφής με υψηλή περιεκτικότητα σε εμπλουτισμένα αυγά σε σύγκριση με μια δίαιτα χωρίς αυγά σε καρδιαγγειακούς βιοδείκτες όπως η χοληστερόλη, οι φλεγμονώδεις βιοδείκτες, τα επίπεδα μικροθρεπτικών συστατικών. , και πολλά άλλα τελικά σημεία.

Τα εμπλουτισμένα αυγά είναι αυγά που έχουν πρόσθετα θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνη D, σελήνιο, βιταμίνη Β2, 5 και 12 και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Αυτή είναι μια κοινή πρακτική που γίνεται προκειμένου να αυξηθεί η θρεπτική αξία ενός τροφίμου.

140 συμμετέχοντες εγγράφηκαν στη μελέτη και τυχαιοποιήθηκαν σε δύο ομάδες—την ομάδα των εμπλουτισμένων αυγών, η οποία κατανάλωνε 12 ή περισσότερα εμπλουτισμένα αυγά την εβδομάδα και την ομάδα δίαιτας χωρίς αυγά, η οποία κατανάλωνε 2 ή λιγότερα αυγά την εβδομάδα. Οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να προετοιμάσουν τα αυγά με όποιον τρόπο προτιμούσαν.

Όλοι οι συμμετέχοντες στη μελέτη ήταν άνω των 50 ετών και όλοι είχαν βιώσει ένα προηγούμενο καρδιαγγειακό επεισόδιο ή είχαν τουλάχιστον δύο παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου. Το 27% των συμμετεχόντων ήταν μαύροι και το 24% είχε διαβήτη.

Οι συμμετέχοντες είχαν προσωπικά ραντεβού σε ένα μήνα και μετά από τέσσερις μήνες για να αξιολογήσουν τα ζωτικά τους σημεία και τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα τους. Οι ερευνητές πραγματοποίησαν επίσης τηλεφωνικούς ελέγχους καθ' όλη τη διάρκεια της μελέτης για να παρακολουθήσουν την κατανάλωση αυγών.

Οι ερευνητές εξέτασαν τα επίπεδα της HDL-χοληστερόλης (καλή χοληστερόλη) και της LDL-χοληστερόλης (κακή χοληστερόλη), των συμμετεχόντων που χωρίστηκαν στις δύο ομάδες στην αρχή της μελέτης και ξανά μετά από τέσσερις μήνες.

Τα αποτελέσματα μετά από παρακολούθηση τεσσάρων μηνών έδειξαν ότι τα επίπεδα HDL- και LDL-χοληστερόλης ήταν παρόμοια μεταξύ των δύο ομάδων μελέτης. Τα αποτελέσματα έδειξαν μια μικρή μείωση της HDL- και της LDL-χοληστερόλης στην ομάδα των ενισχυμένων αυγών έναντι της ομάδας δίαιτας χωρίς αυγά, αλλά αυτές οι αλλαγές δεν ήταν στατιστικά σημαντικές.

Αυτά τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι η κατανάλωση 12 ή περισσότερων ενισχυμένων αυγών κάθε εβδομάδα δεν είχε αρνητικές επιπτώσεις στη χοληστερόλη του αίματος.

Αυτή είναι η γνωστή ως ουδέτερη μελέτη, μια μελέτη που δείχνει ότι δεν υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ των ομάδων μελέτης. Αυτό σημαίνει ότι, ενώ δεν υπάρχουν ενδείξεις βλάβης, δεν υπάρχουν ενδείξεις οφέλους καθώς σχετίζεται με αλλαγές σε επίπεδα HDL- και LDL-χοληστερόλης.

Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν επίσης ότι τα επίπεδα της τροπονίνης υψηλής ευαισθησίας στο αίμα (δείκτης καρδιακής βλάβης) μειώθηκαν ελαφρά στην ομάδα των ενισχυμένων αυγών και τα επίπεδα της βιταμίνης Β αυξήθηκαν ελαφρά.

Σε αυτή τη μικρή μελέτη ενός κέντρου, η κατανάλωση περισσότερων από 12 ενισχυμένων αυγών την εβδομάδα δεν άλλαξε τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα με κλινικά σημαντικό τρόπο μετά από τέσσερις μήνες.

Η κατανάλωση περισσότερων αυγών μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από την οστεοπόρωση, δείχνει η έρευνα

Σημαίνει αυτό ότι τα αυγά είναι πραγματικά υγιή για την καρδιά; Ενώ τα δεδομένα παρέχουν κάποια στοιχεία που υποδηλώνουν ότι η κατανάλωση 12 ή περισσότερων αυγών δεν είχε αρνητικό αποτέλεσμα επιδράσεις στη χοληστερόλη του αίματος, οι ειδικοί προτείνουν ότι τα αποτελέσματα πρέπει να λαμβάνονται με κάποια προσοχή.

Η μικρή μελέτη ήταν μια δοκιμή ενός κέντρου, που σημαίνει ότι διεξήχθη σύμφωνα με ένα μόνο πρωτόκολλο σε ένα μόνο σημείο. Η μελέτη ήταν επίσης μικρή και βασίστηκε σε ασθενείς που ανέφεραν μόνοι τους την κατανάλωση αυγών και άλλα διατροφικά πρότυπα. Επιπρόσθετα, οι ασθενείς γνώριζαν σε ποια ομάδα ανήκαν (η ομάδα που κατανάλωνε αυγά ή δεν έτρωγε αυγά), κάτι που θα μπορούσε να έχει επηρεάσει τις συμπεριφορές υγείας τους.

Όλοι αυτοί οι παράγοντες «καθιστούν δύσκολη την εξαγωγή ισχυρών συμπερασμάτων από αυτή τη μελέτη», σύμφωνα με τον Matthew Tomey, MD, καρδιολόγο και επίκουρο καθηγητή ιατρικής στην Ιατρική Σχολή Icahn στο Όρος Σινά.

Οι πληροφορίες που παρέχονται σχετικά με τη μελέτη επίσης δεν περιλαμβάνουν λεπτομέρειες σχετικά με τη διατροφή των συμμετεχόντων εκτός της κατανάλωσης αυγών, συμπεριλαμβανομένου του εάν έτρωγαν λιγότερες θερμίδες ή κατανάλωναν λιγότερα κορεσμένα λιπαρά ή εάν αυτά τα αποτελέσματα ισχύουν για μη εμπλουτισμένα αυγά, σύμφωνα με τη Martha Gulati. MD, καθηγητής καρδιολογίας και διευθυντής προληπτικής καρδιολογίας στο Cedars-Sinai.

Οι ειδικοί ενδιαφέρονται επίσης να μάθουν περισσότερα για τις μακροπρόθεσμες καρδιαγγειακές επιπτώσεις της κατανάλωσης εμπλουτισμένων αυγών. Τέσσερις μήνες είναι μια καλή περίοδος παρακολούθησης, αλλά θα ήθελα μια μεγαλύτερη μελέτη. Ας ελπίσουμε ότι θα έχουν ημερολόγια διατροφής για τους συμμετέχοντες που θα αναλυθούν και ίσως αυτή η μελέτη θα έχει μακρά παρακολούθηση για να αξιολογήσει τα [καρδιαγγειακά] αποτελέσματα.

Πώς να εντάξετε τα αυγά σε μια υγιεινή διατροφή

Αν και τα αποτελέσματα της μελέτης υποδεικνύουν ότι η κατανάλωση αυγών δεν επηρεάζει τη χοληστερόλη όσο πιστεύαμε κάποτε, όταν πρόκειται για τη διατροφή και τη χοληστερόλη, είναι το σύνολο της διατροφής που καθορίζει τελικά την υγεία της καρδιάς.

Η διατροφή είναι περίπλοκη και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο να βλέπουμε οποιοδήποτε τρόφιμο μεμονωμένα. Ο αντίκτυπος της διατροφής μας στην υγεία μας είναι προϊόν του συνόλου των διατροφικών μας επιλογών. Όταν αποφεύγουμε ένα φαγητό, τίθεται το ερώτημα, πώς θα το αντικαταστήσουμε στη διατροφή μας;

Όσο για το αν τα αυγά είναι μια ασφαλής προσθήκη σε μια καθημερινή διατροφή, οι ειδικοί συμφωνούν ότι η απάντηση είναι ναι —με μέτρο και εφόσον η διατροφή είναι συνολικά ισορροπημένη.

Τα αυγά είναι τόσο κοινά μέρος της αμερικανικής διατροφής και οι άνθρωποι θέλουν να ξέρουν αν μπορούν να φάνε αυγά. Είναι ένα κοινό κλινικό ερώτημα που μου τίθεται. Η απάντησή μου είναι πάντα η εξής: Μπορείτε να καταναλώνετε αυγά με μέτρο, αλλά πρέπει να μάθω περισσότερα για τη διατροφή σας και εάν καταναλώνετε άλλες πηγές κορεσμένων λιπαρών. Γιατί τελικά είναι η συνολική κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών που θα επηρεάσει την LDL σας και θα αυξήσει τον κίνδυνο για αθηροσκλήρωση.

Για τους ανθρώπους που θέλουν να κάνουν μια αλλαγή στη διατροφή τους, είναι πιο σημαντικό να κάνετε σμίκρυνση και να κοιτάξετε τη μεγάλη εικόνα αντί να εστιάζετε σε ένα συστατικό. Όποιον σκέφτεται μια διατροφική αλλαγή για την προαγωγή της υγείας, να αξιολογήσει τη διατροφή ολιστικά.

Πηγές

Διαβάστε επίσης...

''Ονειρεύτηκα τα λευκά Χριστούγεννα'' του Θανάση Τριαρίδη στο Faust
Προβλήματα Δυσκοιλιότητας;

Προβλήματα Δυσκοιλιότητας;

Οι κυριότεροι παράγοντες Δυσκοιλιότητας;

Περισσότερα
Οινοτουρισμός: Γνωρίστε τα μυστικά του κρασιού στη φύση

Οινοτουρισμός: Γνωρίστε τα μυστικά του κρασιού στη φύση

Μια εμπειρία που απογειώνει τις αισθήσεις, γευτείτε τα με τη συνοδεία εκλεκτών σνακ

Περισσότερα