Χρωματοθεραπεία: Μοναδικές πολύχρωμες στρατηγικές για τη μείωση του στρες

Χρωματοθεραπεία: Μοναδικές πολύχρωμες στρατηγικές για τη μείωση του στρες

Χρωματοθεραπεία: Μοναδικές πολύχρωμες στρατηγικές για τη μείωση του στρες

Ένα κοινό πρόβλημα που εκφράζεται από άτομα με υψηλές επιδόσεις είναι πώς να ταιριάζουν εγκαίρως για ψυχική και σωματική αναζωογόνηση. Η οπτικοποίηση των χρωμάτων έχει βρεθεί ότι βοηθά στην ηρεμία του μυαλού και του σώματος. Οι ασκήσεις οραματισμού μας δίνουν ανάπαυλα από ένα αγχωτικό περιβάλλον.

Οι άνθρωποι με υψηλές επιδόσεις, από τη φύση τους, συχνά θέτουν τον εαυτό τους σκόπιμα σε καταστάσεις όπου νέες προκλήσεις αναδύονται απροσδόκητα σε κάθε γωνία. Ενώ αυτές οι προκλήσεις αντιμετωπίζονται συχνά ως συναρπαστικές και παρακινητικές, μπορεί επίσης να είναι εξαντλητικές και εξαντλητικές αν δεν εξισορροπηθούν από δραστηριότητες που ηρεμούν το μυαλό και το σώμα. Ωστόσο, ένα κοινό πρόβλημα που εκφράζεται από άτομα με υψηλές επιδόσεις είναι πώς να ταιριάζουν εγκαίρως για ψυχική και σωματική αναζωογόνηση με τόσο φορτωμένα προγράμματα.

Υπάρχουν επίσης αποτελεσματικές ασκήσεις ανακούφισης από το άγχος που μπορείτε να κάνετε κατά τη διάρκεια ενός γρήγορου διαλείμματος ή ακόμα και ενώ βρίσκεστε στο γραφείο σας για να μειώσετε την ψυχική και σωματική ένταση και να σας δώσει την επιπλέον ώθηση πρέπει να σας βγάλετε μέσα από μια ταραχώδη, γεμάτη άγχος μέρα.

Εδώ είναι τρία μοναδικά πολύχρωμα...

Για καθεμία από αυτές τις ασκήσεις:

  • Βρείτε ένα άνετο μέρος για να καθίσετε, κατά προτίμηση με την πλάτη σας να στηρίζεται σε μια καρέκλα ή έναν τοίχο.
  • Κλείστε τα μάτια σας ή αν προτιμάτε, εστιάστε σε ένα σημείο απέναντι ή κάτω από εσάς.
  • Χαλαρώστε και απελευθερώστε κάθε εμφανή ένταση που νιώθετε στο σώμα σας.
  • Πάρτε τρεις βαθιές αναπνοές, τραβώντας αέρα από τη μύτη σας για να γεμίσετε τους πνεύμονές σας και απελευθερώνοντάς τον από το στόμα σας, πριν ξεκινήσετε την απεικόνιση.

Χρωματοθεραπεία

Η απεικόνιση των χρωμάτων έχει βρεθεί ότι βοηθά στην ηρεμία του μυαλού και του σώματος χωρίς απαραίτητα να προκαλεί οποιεσδήποτε σχετικές σκέψεις που αποσπούν την προσοχή (Επαγγελματική Ποιότητα Ζωής). Αυτή η απλή άσκηση οπτικοποίησης ξεκινά με κόκκινο και κινείται μέσα στο χρωματικό φάσμα. Ωστόσο, εάν ένα συγκεκριμένο χρώμα είναι ένα έναυσμα ή ανησυχητικό για εσάς, απλώς παραλείψτε αυτό το χρώμα. Από την άλλη, αν βρίσκετε ένα συγκεκριμένο χρώμα ιδιαίτερα ηρεμιστικό, ίσως θέλετε να αφιερώσετε περισσότερο χρόνο μαζί του.

Ξεκινήστε οπτικοποιώντας το κόκκινο χρώμα. Μόλις εγκατασταθεί αυτή η εικόνα στο μυαλό σας, μεταβείτε στις πολλές διαφορετικές αποχρώσεις του κόκκινου (σκούρο, ανοιχτό, φωτεινό, χλωμό). στη συνέχεια επιλέξτε την αγαπημένη σας απόχρωση και αφήστε την να κυκλοφορήσει στο μυαλό σας μέχρι να βυθιστεί πλήρως το μυαλό σας σε αυτήν. Μεταβείτε σιγά σιγά από το κόκκινο στο πορτοκαλί, οραματίζοντάς το ξανά στις πολλές του αποχρώσεις και, στη συνέχεια, αρκεστείτε στην αγαπημένη σας απόχρωση και αφήστε το να γεμίσει το μυαλό σας.

Συνεχίστε αυτήν την άσκηση με τον ίδιο τρόπο, μετακινώντας από το πορτοκαλί, στο κίτρινο, στο πράσινο, στο μπλε, στο μωβ και μετά αφήστε αργά το μωβ να ξεθωριάσει σε καθαρό λευκό. Καθώς συνεχίζετε να αναπνέετε βαθιά, οραματιστείτε το λευκό να απλώνεται σε ολόκληρο το σώμα σας, δίνοντάς του τη δύναμη να καθαρίσει κάθε παρατεταμένη ένταση ή αρνητικότητα και να το αντικαταστήσει με ήρεμη, θετική ενέργεια.

Όταν είστε έτοιμοι, ολοκληρώστε με τρεις βαθιές αναπνοές, ανοίξτε τα μάτια σας (ή τερματίστε το σημείο εστίασής σας) και αφιερώστε λίγο χρόνο στον εαυτό σας για να επαναπροσανατολιστείτε στον πραγματικό σας χώρο διατηρώντας παράλληλα μια χαλαρή ατμόσφαιρα για το υπόλοιπο της ημέρας σας.

Φως, φωτεινό και λευκό

Συχνά αποκαλούμενη οπτικοποίηση λευκού φωτός ή προστατευτικού φωτός, αυτή η οπτικοποίηση χρησιμοποιείται ως ασπίδα μείωσης της έντασης, συχνά ενάντια στα συναισθήματα ευαλωτότητας, φόβου, πόνου ή ακόμα και τραύματος. Διαφορετικοί οδηγοί για αυτήν την απεικόνιση παρέχουν διαφορετικά σημεία εκκίνησης στο σώμα, συμπεριλαμβανομένου του κεφαλιού, των ποδιών ή του στομάχου.

Όπου κι αν επιλέξετε να ξεκινήσετε (θα χρησιμοποιήσω τα πόδια για αυτό το παράδειγμα), ξεκινήστε με το να φανταστείτε ένα λευκό φως ισχυρής, θετικής ενέργειας που ξεκινά από τις καμάρες των ποδιών σας.

Με κάθε βαθιά αναπνοή, φανταστείτε το φως να εξαπλώνεται μέσα από τα δάχτυλα των ποδιών σας, να κυκλοφορεί πίσω στα πόδια σας, στους αστραγάλους σας και μέχρι τα πόδια σας, αφαιρώντας όλη την αρνητική ενέργεια καθώς κινείται στο σώμα σας. Καθώς το φως κινείται στο πάνω μέρος του σώματός σας, φανταστείτε ότι αναπνέετε στο φως, επιτρέποντάς του να αναπτυχθεί και να δυναμώσει καθώς κινείται στο πάνω μέρος του στήθους, του λαιμού, του προσώπου και μετά στο κεφάλι σας.

Όταν εισέρχεται στο κεφάλι σας, φανταστείτε το ενεργοποιημένο φως να διαπερνά το μυαλό σας, να το καθαρίζει από αρνητικές σκέψεις και ενέργεια.

Όταν γίνει αυτό, οραματιστείτε αυτό το καθαρό λευκό φως να φεύγει από την κορυφή του κεφαλιού σας και να δημιουργεί μια αδιαπέραστη, προστατευτική ασπίδα που περιβάλλει ολόκληρο το σώμα σας, δημιουργώντας ένα φράγμα στην αρνητική ενέργεια και παρέχοντάς σας μια φυσαλίδα στην οποία μπορείτε να εισπνεύσετε και να απολαύσετε το ειρηνική, ηρεμία και δύναμη γεμάτη ενέργεια που έχετε δημιουργήσει.

Όταν είστε έτοιμοι, πάρτε τρεις βαθιές αναπνοές, ανοίξτε τα μάτια σας (ή τερματίστε το εστιακό σας σημείο) και κρατήστε αυτή τη φανταστική ασπίδα ως προστασία από την αρνητική ενέργεια καθ' όλη τη διάρκεια της υπόλοιπης ημέρας σας.

Κάντε μια βόλτα στην φύση

Αυτή η οπτικοποίηση είναι ένας καλός τρόπος για να ανανεώσετε και να αναζωογονήσετε ένα εξαντλημένο σώμα και μυαλό. Ξεκινήστε επιλέγοντας μια οπτική τοποθεσία που θεωρείτε ιδιαίτερα γαλήνια, όμορφη ή ήρεμη. Η επιλογή αυτής της τοποθεσίας είναι μοναδικά προσωπική.

Για κάποιους, μπορεί να είναι ένα σώμα νερού. Για άλλους, μπορεί να είναι τα βουνά ή ένα δάσος. ή μπορεί να είναι μια οπτική ανάμνηση ενός μέρους που έχει νόημα μόνο για εσάς. Ωστόσο, για να επωφεληθείτε πλήρως από αυτήν την άσκηση, θα πρέπει να είναι ένα μέρος που προκαλεί ειρήνη στο οποίο μπορείτε να μετακινηθείτε διανοητικά και να εξερευνήσετε.

Μόλις επιλέξετε την τοποθεσία, φανταστείτε τον εαυτό σας σε αυτό το μέρος. Χρησιμοποιήστε όλες τις αισθήσεις σας για να το ζήσετε. Αν είναι ένα μέρος στη φύση, ζήστε πώς αισθάνεται η γη κάτω από τα πόδια σας. Τι ήχους κάνουν τα πόδια σας καθώς το περπατάτε; Τι άλλους ήχους ακούτε; Πουλιά που τραγουδούν, κύματα που σκάνε στην ακτή, άνεμος που περνάει μέσα από φύλλα στα δέντρα; Αν έχει ήλιο, φανταστείτε τον ήλιο να ζεσταίνει απαλά το δέρμα σας. αν είναι σκοτεινό, νιώστε την ευχάριστη δροσιά στο δέρμα σας.

Καθώς εισπνέετε, εστιάστε στις μυρωδιές που σας περιβάλλουν, είτε πρόκειται για τον καθαρό αέρα των βουνών. το άρωμα της βροχής σε ένα δάσος. ή τη μυρωδιά από κάτι νόστιμο ψήσιμο στο φούρνο. Έχετε κάποιες ιδιαίτερες γεύσεις στο στόμα σας, όπως αλάτι από τον ωκεανό ή το γνωστό άρωμα κάποιου που αγαπάτε;

Καθώς κινείστε αργά στο οπτικό πεδίο με όλες σας τις αισθήσεις, εστιάστε στην γαλήνη του σκηνικού, μετά οραματιστείτε τις ανησυχίες, την ένταση και το άγχος σας να πέφτουν πίσω σας και επιτρέψτε στον εαυτό σας να βιώσει την ελαφρότητα αυτού του συναισθήματος.

Στη συνέχεια, εστιάστε στα όμορφα μείγματα χρωμάτων και υφών που σας περιβάλλουν - ουρανός, γη, βράχοι, φυτά, φύλλα, νερό, ζώα - φέρνοντας μαζί όλες αυτές τις αισθητηριακές εμπειρίες, ώστε να αισθάνεστε πλήρης υποστήριξη και γαλήνη σε αυτήν την τοποθεσία.

Στη συνέχεια, εντοπίστε το συγκεκριμένο μέρος ή πράγμα που αγαπάτε περισσότερο στον χώρο και καθίστε δίπλα του, χρησιμοποιώντας όλες τις αισθήσεις σας για να παρατηρήσετε κάθε λεπτομέρεια που μπορείτε σχετικά με αυτό.

Μείνετε όσο θέλετε σε αυτόν τον ασφαλή και προστατευμένο χώρο, στη συνέχεια, όταν είστε έτοιμοι, πάρτε τρεις βαθιές αναπνοές, ανοίξτε αργά τα μάτια σας (ή τερματίστε το σημείο εστίασής σας) και αφιερώστε στον εαυτό σας μια στιγμή για να προσανατολιστείτε πίσω στην πραγματική σας θέση ενώ κρατώντας αυτή την αίσθηση ασφάλειας και γαλήνης μαζί σας καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας σας.

Ενώ οι τρεις οπτικοποιήσεις που επέλεξα για αυτήν την ανάρτηση επιλέχθηκαν σκόπιμα ώστε να είναι πολύχρωμες, κάθε είδος ηρεμιστικής άσκησης οπτικοποίησης θα πρέπει να κάνει το κόλπο, επειδή ο σκοπός της οπτικοποίησης είναι να σπάσει ο φαύλος κύκλος της έντασης στο σώμα μας που οδηγεί στη λήψη αυτής της έντασης από εμάς. εγκεφάλους και βιώνεται ως ψυχικό στρες

Επειδή οι ασκήσεις οπτικοποίησης μας δίνουν ανάπαυλα από ένα αγχωτικό περιβάλλον, μπορούν να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές όταν το φυσικό μας περιβάλλον συμβάλλει στα αισθήματα άγχους μας. Έτσι, την επόμενη φορά που θα νιώσετε την πίεση των χώρων και των χώρων σας με υψηλές επιδόσεις, δοκιμάστε αυτούς τους γρήγορους και εύκολους μειωτές έντασης για να σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε τις προκλήσεις που συχνά οδηγούν σε υψηλά επίπεδα στρες και τελικά εξάντληση.

Πηγή: Professional Quality of Life. (Not dated.) Visualization. Visualization | ProQOL

Διαβάστε επίσης...

Να φάω πρωινό πριν από μια πρωινή προπόνηση;

Να φάω πρωινό πριν από μια πρωινή προπόνηση;

Η κατανάλωση πρωινού πριν από μια προπόνηση θα μπορούσε να βοηθήσει το σώμα να κάψει περισσότερους υδατάνθρακες!

Περισσότερα
ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΤΟΥ ΗΠΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ
Γκίνγκο μπιλόμπα: Τα οφέλη του για την υγεία

Γκίνγκο μπιλόμπα: Τα οφέλη του για την υγεία

Η ικανότητα του γκίνγκο να βελτιώνει την περιφερική κυκλοφορία του αίματος το καθιστά ένα αντιγηραντικό φυτό

Περισσότερα