Πώς να καταπολεμήσετε την εξουθένωση (Burnout)

Πώς να καταπολεμήσετε την εξουθένωση (Burnout)

Πώς να καταπολεμήσετε την εξουθένωση (Burnout)

Η εργασία,  η προσωπική ζωή και όλα τα ενδιάμεσα μπορεί να επηρεάσουν τη συναισθηματική ευημερία κάποιου, οδηγώντας σε εξάντληση. Αν και η επαγγελματική εξουθένωση μπορεί να είναι σε άνοδο, μπορούν να ληφθούν ορισμένα μέτρα για να αποφευχθεί να επηρεάσει τη δουλειά και τη ζωή σας στο σπίτι.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας περιγράφει την εξουθένωση ως μια κατάσταση που προκύπτει από το στρες στο χώρο εργασίας που δεν αντιμετωπίζεται με επιτυχία. Ο όρος «burnout» αναπτύχθηκε από τον Αμερικανό ψυχολόγο Herbert Freudenberger τη δεκαετία του 1970 για να περιγράψει τις επιπτώσεις της «βοήθειας» των επαγγελματιών που εργάζονται σε περιβάλλοντα υψηλού στρες.

Η ιδιοκτήτρια και επαγγελματίας ψυχικής υγείας στο HeadSpace Counseling & Wellness, Kristina Aiello, περιγράφει την επαγγελματική εξουθένωση ως πλήρη εξάντληση.
Αναφέρει σχετικά: " Το πρώτο και πιο πρωταρχικό σύμπτωμα της επαγγελματικής εξουθένωσης θα ήταν η συναισθηματική και σωματική εξάντληση, κάτι που υπάρχει σε αυτή τη συνεχή κατάσταση κόπωσης όπου τα πάντα αισθάνονται υπερβολικά. Η συναισθηματική και σωματική εξάντληση μοιάζει με το να μην μπορείς να κοιμηθείς ή όταν κοιμάσαι αρκετά, απλά δεν έχεις τα διανοητικά και συναισθηματικά μέσα για να μην κατακλύζεσαι από διορθωτικές εργασίες."

Σημάδια εξουθένωσης:

  • Επίμονη αρνητικότητα
  • Διαταρακτική συμπεριφορά
  • Σωματική ή/και συναισθηματική εξάντληση
  • Κατάχρηση ουσιών

Αν και ο καθένας μπορεί να βιώσει εξουθένωση - μια μελέτη που κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο του 2023 από το Future Forum διαπίστωσε ότι το 41% του εργατικού δυναμικού των Ηνωμένων Πολιτειών ένιωθε «καμένο» στη δουλειά - η πάθηση συνδέεται στενά με τους επαγγελματίες υγείας. Πριν από την πανδημία COVID-19, η Εθνική Ακαδημία Ιατρικής διαπίστωσε ότι το 35% έως 54% των νοσηλευτών και των γιατρών και το 45% έως το 60% των φοιτητών ιατρικής και των κατοίκων παρουσίασαν εξουθένωση. Αυτοί οι αριθμοί έχουν αυξηθεί μόνο από τότε, λόγω του φόρου που είχε ο COVID-19 στους επαγγελματίες υγείας. Μια έρευνα που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο διαπίστωσε ότι το 47,3% των γιατρών ανέφερε εξουθένωση, με το 24,3% να σχεδιάζει να σταματήσει το κάπνισμα τα επόμενα δύο χρόνια.

Ο Elliott Trotter, M.D., είναι πολύ εξοικειωμένος με τον επιπολασμό της επαγγελματικής εξουθένωσης στον χώρο εργασίας υγείας. Ως σημερινός αναπληρωτής κλινικός καθηγητής Επείγουσας Ιατρικής στις Ιατρικές Σχολές του Texas Christian University, υπηρέτησε επίσης ως Chief Division EM στο THR Harris Methodist Fort Worth από το 1998 έως το 2002 και έχει πάνω από 30 χρόνια εμπειρίας στην επείγουσα ιατρική σε πολλά νοσοκομεία στο Βόρειο Τέξας.

Ο Trotter είναι ο εμπνευστής του σύγχρονου ιατρικού γραφέα, ενός ζωτικού ρόλου επέκτασης γιατρού που ανέπτυξε το 1995 για να βοηθήσει τους γιατρούς να διαχειριστούν τις αρχικές οδηγίες χαρτογράφησης E και M. Αφού είδε πολυάριθμες εμπειρίες επαγγελματικής εξουθένωσης μεταξύ των συναδέλφων του, ο Trotter έχει επενδύσει στην παροχή πληροφοριών σε άλλους σχετικά με την επαγγελματική εξουθένωση.

Η έρευνα δείχνει ότι οι εργαζόμενοι κάτω των 30 ετών είναι πιο πιθανό να καούν από τους μεγαλύτερους συνομηλίκους τους, κάτι που ο Trotter θεωρεί ότι είναι μια κοινή τάση μεταξύ των επαγγελματιών υγείας. Λέει ότι η αύξηση της επαγγελματικής εξουθένωσης μεταξύ του Gen-Z και των millennial πληθυσμών οφείλεται στη διαφορά νοοτροπίας μεταξύ νεότερων και παλαιότερων γενεών.

Ένας άλλος παράγοντας που συμβάλλει στην εξουθένωση θα μπορούσε να είναι η αύξηση της πρόσβασης στις πληροφορίες. Μια έρευνα από το Slick Text νωρίτερα φέτος διαπίστωσε ότι οι ενήλικες της Gen-Z περνούσαν 7,2 ώρες την ημέρα στο TikTok, στο YouTube και στο Netflix. Εν τω μεταξύ, οι millennials, οι Gen-X και οι baby boomers ξόδεψαν σημαντικά λιγότερο χρόνο στις ακόλουθες εφαρμογές κοινωνικών μέσων. Κατά τη γνώμη της, η Aiello πιστεύει ότι ο περισσότερος χρόνος οθόνης απλώς προσθέτει στο άγχος που αντιμετωπίζουν οι Gen-Zers σε τακτική βάση.

Η άνοδος της εκβιομηχάνισης και η πρόσβαση που έχουμε στα μέσα ενημέρωσης συμβάλλουν σημαντικά. Τα τελευταία 20 χρόνια, αρχίσαμε να μετράμε την αξία και την αξία μας με βάση τις απόψεις των άλλων, καθώς είχαμε μεγαλύτερη πρόσβαση σε αυτές. Σίγουρα αναρωτιέμαι πώς θα ήταν η ψυχική υγεία των ενηλίκων αν δεν είχαμε πρόσβαση στο scrolling στον κόσμο. Έχουμε πρόσβαση σε κάθε μεγάλο, κακό πράγμα τη στιγμή που συμβαίνει εκτός από τις απόψεις που έχουν όλοι τη δεύτερη στιγμή που συμβαίνει. 

Αντιμετώπιση εξουθένωσης

Για να αποφευχθεί η εξάντληση, οι επιστήμονες τονίζουν τη διαχείριση χρόνου ως βασικό στοιχείο. Μπορεί να είναι εύκολο να πείτε «ναι» σε εκδηλώσεις με φίλους και οικογένεια ή επιπλέον βοήθεια στη δουλειά, αλλά για να μειώσετε τις πιθανότητες εξουθένωσης, πείτε «όχι» και αφιερώστε λίγο χρόνο στον εαυτό σας όταν το πρόγραμμά σας αρχίζει να αισθάνεστε υπερφορτωμένο. Επίσης, η διατήρηση μιας υγιεινής διατροφής μπορεί να βοηθήσει πολύ στην πρόληψη της εξουθένωσης.

Η θετικότητα είναι το κλειδί για την αντιστάθμιση της επαγγελματικής εξουθένωσης. Ενθαρρύνει αυτούς να σκέφτονται θετικά για τη δουλειά, αλλά όταν τελειώσει η μέρα, στρέψτε την εστίαση σε άλλα καθήκοντα που χρειάζονται προσοχή. Για όσους εργάζονται στο σπίτι, αυτό μπορεί να είναι δύσκολο.Όσοι εργάζονται στο σπίτι μπορεί να δυσκολεύονται να διαχωρίσουν την προσωπική τους ζωή από την επαγγελματική ζωή. Το να λαμβάνετε τις ετήσιες διακοπές σας, να διαχωρίζετε ένα δωμάτιο γραφείου από ένα σαλόνι και να δημιουργείτε έναν συνολικό χώρο όπου μπορείτε να "μπαίνετε" στο γραφείο, καθώς και να δώσετε προτεραιότητα στον ύπνο, μπορεί να κρατήσει μακριά την εξουθένωση για τους απομακρυσμένους εργαζόμενους. Όσοι «καίγονται» συχνά δυσκολεύονται να δώσουν ενέργεια σε εργασίες και νιώθουν μια αίσθηση αποπροσωποποίησης. Για όσους υποφέρουν από εξάντληση, μπορούν να βρουν κάποιον να απευθυνθούν για παρηγοριά. Από την άλλη πλευρά, είναι σημαντικό για όλους μας να αναζητήσουμε όσους χρειάζονται βοήθεια.

Να είστε προετοιμασμένοι ότι μπορεί να σας συμβεί και να ξέρετε ότι δεν είναι η αποτυχία σας αλλά η αποτυχία του συστήματος. Όλοι γνωρίζουμε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν εξάντληση ή κατάθλιψη και είναι σημαντικό να προσεγγίσουμε αυτό το άτομο ώστε να το βοηθήσουμε με όποιο τρόπο μπορούμε. 

Πηγές


Επιστημονική Ομάδα του Υγεία & Ευεξία

Διαβάστε επίσης...

Πώς θα καθαρίσετε ευκολότερα το ψάρι;

Πώς θα καθαρίσετε ευκολότερα το ψάρι;

Πώς θα καθαρίσετε ευκολότερα το ψάρι;

Περισσότερα
Τροφική Αλλεργία Ή Δυσανεξία;

Τροφική Αλλεργία Ή Δυσανεξία;

Τροφική Αλλεργία Ή Δυσανεξία;, υγεία και γνώση

Περισσότερα
Η Drew Barrymore και η Gabrielle Union εγκαταλείπουν τα γαλακτοκομικά προϊόντα για να διευκολύνουν τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης