Χλωροφύλλη: Τα Άγνωστα Πολλαπλά Οφέλη Της

Χλωροφύλλη: Τα Άγνωστα Πολλαπλά Οφέλη Της

Χλωροφύλλη: Τα Άγνωστα Πολλαπλά Οφέλη Της

Τα λαχανικά συμπεριλαμβάνονται στις τροφές με τη λιγότερη ζάχαρη και τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά πάνω στη γη. Επίσης περιέχουν βιταμίνες και μέταλλα, φυτικές ίνες, χλωροφύλλη, ένζυμα, φυτοχημικές ουσίες και αλκαλικά άλατα, τα οποία ελέγχουν τους πληθυσμούς των μικροοργανισμών και τις μυκοτοξίνες. Εννοείται ότι θα πρέπει να είναι βιολογικά λαχανικά και φρέσκα. Το χρώμα των λαχανικών οφείλεται στη χλωροφύλλη της οποία η μοριακή δομή και η χημική σύσταση είναι πανομοιότυπη και αυτή του ανθρώπινου αίματος. Η χλωροφύλλη βοηθά στη μεταφορά του οξυγόνου σε ολόκληρο τον οργανισμό μέσω των αιμοσφαιρίων, περιορίζει τη δέσμευση των καρκινογόνων ουσιών στο DNA, στο συκώτι και σε άλλα όργανα. Βοηθά επίσης τον οργανισμό να διαλύσει τις πέτρες ασβεστίου, οι οποίες σχηματίζονται από τον οργανισμό για την εξουδετέρωση και την αποβολή των περιττών οξέων. Τα λαχανικά περιέχουν επίσης μεγάλες ποσότητες ινών οι οποίες λειτουργούν σαν σφουγγάρι και απορροφούν τα οξέα από τον οργανισμό, ενώ καθαρίζουν τα έντερα.

Τα χόρτα και αυτά έχουν πάρα πολλές – περισσότερες σύμφωνα με έρευνες- ευεργετικές ιδιότητες. Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, με το σιταρόχορτο και τα κριθαρόχορτο να είναι από τις πιο πλούσιες πηγές χλωροφύλλης που αναζωογονεί τον οργανισμό μας σε μοριακό και κυτταρικό επίπεδο:

-          Σιταρόχορτο: Περιέχει πάνω από 100 διατροφικά στοιχεία. Όλα τα γνωστά μέταλλα και ιχνοστοιχεία και όλες τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Αποτελεί μια από τις πιο πλούσιες πηγές βιταμίνης Α και περιέχει μεγάλη ποσότητα των βιταμινών C, E και Κ. Ο χυμός από σιταρόχορτο περιέχει 25% πρωτεΐνη, ποσοστό υψηλότερο από αυτό που περιέχει το κρέας, το ψάρι, τα γαλακτοκομικά ή τα φασόλια.

-          Το κριθαρόχορτο: Έχει 4 φορές περισσότερη θειαμίνη (Β1) από το αλεύρι ολικής αλέσεως. Έχει ακόμη περισσότερη βιταμίνη C από τα πορτοκάλια.

Τα βλαστάρια περιέχουν πάρα πολλές βιταμίνες, πολλά μέταλλα και πλήρεις πρωτεΐνες. Όταν τα βλαστάρια φυτρώσουν, οι φυτικές ορμόνες ενεργοποιούνται, οι πρωτεΐνες διασπώνται σε αμινοξέα, τα λίπη σε λιπαρά οξέα και τα άμυλα σε φυτικά ζάχαρα, τα οποία μπορούν να αφομοιωθούν ευκολότερα από τον ανθρώπινο οργανισμό.

Τα βλαστάρια είναι τροφές υψηλής ενέργειας, δημιουργούν αλκαλικό ph και αναζωογονούν τον οργανισμό, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ένζυμα, πρωτεΐνες, μέταλλα που σχηματίζουν χημικές ενώσεις, νουκλεινικά οξέα (DNA, RNA). Να επισημάνουμε εδώ ότι ο καλύτερος τρόπος για να φάμε τα όσπρια είναι βλαστάρια από φασόλια, ρεβίθια, φακές κλπ.  Τα φυτοχημικά συστατικά που καταπολεμούν τον καρκίνο εμφανίζονται στα φυτά μόλις βλαστήσουν.

Για να φτιάξετε μόνοι σας βλαστάρια προτιμήστε σπόρους οργανικής καλλιέργειας. Βλασταίνουν εύκολα τα βλαστάρια ΑΑ, τα ρεβίθια, οι φακές, το σουσάμι, οι ηλιόσποροι, το φαγόπυρο, το σιτάρι.

Αφήστε τους σπόρους μέσα σε καθαρό νερό όλη νύχτα, μέχρι να φουσκώσουν. Στη συνέχεια ρίξτε τους σε γυάλινα δοχεία, καλύπτοντάς τα με τούλι. Τοποθετήστε τα σε ζεστό, σκοτεινό μέρος και ξεπλένετε και στραγγίστε τους σπόρους δύο φορές την ημέρα. Συνήθως σε 2 με 3 μέρες τα περισσότερα βλαστάρια είναι έτοιμα για κατανάλωση. Η γεύση τους θα πρέπει να είναι τραγανή, ελαφρά γλυκιά και όχι ξινή. Δεν πρέπει να έχουν καφέ χρώμα ή γλοιώδη υφή. Αφού γίνουν, μπορείτε να τα διατηρήσετε στο ψυγείο μέσα σε γυάλινα βάζα, για μια εβδομάδα.

Συνήθως ο αποφλοιωμένος ηλιόσπορος σε δύο μέρες είναι έτοιμος. Το φασόλι σόγιας χρειάζεται από 3- 5 μέρες, το ίδιο και τα ρεβίθια. Οι φακές 2-3 μέρες, το ίδιο και ο αρακάς. Το σουσάμι χρειάζεται 2-3 μέρες και το ΑΑ 3-5 μέρες.

 

Βιβλιογραφία:

- Το θαύμα της αλκαλικής διατροφής. Ρυθμίστε το PH του αίματός σας για υγεία, αδυνάτισμα και ομορφιά, Young Robert O. , Young Shelley Redford

- What are the benefits of chlorophyll? , Dena Westphalen, Pharm.D. Medical News Today.

- The Healing Power of Chlorophyll from Plant Life (Magic Survival Kit Book 1) Paperback – January 1, 1973, by Bernard Jensen

- Medicinal Uses of Chlorophyll: A Critical Overview, January 2011- In book: Chlorophyll: Structure, Function and Medicinal UsesPublisher: Nova Science Publishers, Inc., Hauppauge, NY

Από την Επιστημονική ομάδα του Υγεία Ευεξία

Διαβάστε επίσης...