Η διατροφή σας στα 40 θα μπορούσε να σας βοηθήσει να καθορίσετε την υγεία σας στα 70

Η διατροφή σας στα 40 θα μπορούσε να σας βοηθήσει να καθορίσετε την υγεία σας στα 70

Η διατροφή σας στα 40 θα μπορούσε να σας βοηθήσει να καθορίσετε την υγεία σας στα 70

Η διατήρηση μιας υγιεινής διατροφής στη μέση ηλικία μπορεί να είναι ένα από τα κύρια κλειδιά για τη χαριτωμένη γήρανση, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

Είναι ασφαλές να πούμε ότι όλοι θα ήθελαν να απολαμβάνουν καλή σωματική, ψυχική και γνωστική υγεία μέχρι τα βαθιά γεράματα, αλλά το πώς να φτάσετε εκεί παραμένει κάπως μυστήριο.

Γνωρίζουμε ότι ένας συνδυασμός συνηθειών υγιεινού τρόπου ζωής μπορεί να μας βοηθήσει να πετύχουμε αυτόν τον στόχο και μια νέα μελέτη δείχνει ότι οι διατροφικές μας επιλογές στη μέση ηλικία μπορεί να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο.

Η προκαταρκτική μελέτη, που διεξήχθη από την American Society for Nutrition, διαπίστωσε ότι όσοι διατηρούσαν υγιεινές, ισορροπημένες δίαιτες από την ηλικία των 40 ετών και άνω, είχαν πολύ περισσότερες πιθανότητες να βιώσουν καλή υγεία και ποιότητα ζωής στην ηλικία των 70 ετών.

Συγκεκριμένα, όσοι έτρωγαν καλά στη μέση ηλικία είχαν 43-84% περισσότερες πιθανότητες να είναι σωματικά και ψυχικά καλά στην ηλικία των 70 ετών σε σύγκριση με εκείνους που δεν το έκαναν.

Η κατανάλωση άφθονων φρούτων, λαχανικών, δημητριακών ολικής αλέσεως, ακόρεστων λιπαρών, ξηρών καρπών, οσπρίων και γαλακτοκομικών χαμηλών λιπαρών βρέθηκε να σχετίζεται με μεγαλύτερες πιθανότητες υγιούς γήρανσης ενώ καταναλώνετε υψηλότερες ποσότητες τρανς λιπαρών, νατρίου, ολικών κρεάτων, κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος. Τα κρέατα συσχετίστηκαν με χαμηλότερες πιθανότητες υγιούς γήρανσης.

«Παραδοσιακά, η έρευνα και οι διατροφικές κατευθυντήριες γραμμές επικεντρώνονται στην πρόληψη χρόνιων ασθενειών όπως οι καρδιακές παθήσεις», δήλωσε η ερευνήτρια Anne-Julie Tessier, Ph.D., μεταδιδακτορική υπότροφος στο Harvard TH Chan School of Public Health, σε δελτίο τύπου. «Η μελέτη μας παρέχει στοιχεία για διατροφικές συστάσεις ώστε να εξετάζεται όχι μόνο η πρόληψη ασθενειών αλλά και η προώθηση της γενικής υγιούς γήρανσης ως μακροπρόθεσμος στόχος».

Οι ερευνητές διεξήγαγαν τη μελέτη χρησιμοποιώντας δεδομένα από 106.000 άτομα μεταξύ 1986 και 2016. Οι συμμετέχοντες ήταν 39 ετών και άνω όταν ξεκίνησε η μελέτη και δεν είχαν χρόνιες ασθένειες σε εκείνο το σημείο. Κάθε τέσσερα χρόνια, συμπληρώνουν ερωτηματολόγια σχετικά με τη διατροφή και την υγεία τους.

Μέχρι το 2016, μόνο το 9,2% των συμμετεχόντων είχαν φτάσει σε ηλικία 70 ετών και άνω, ενώ απέφευγαν χρόνιες ασθένειες και διατηρούσαν καλή σωματική, γνωστική και ψυχική υγεία.
Οι ερευνητές εξέτασαν πόσο στενά οι συμμετέχοντες ακολούθησαν οκτώ υγιεινά διατροφικά πρότυπα που καθορίστηκαν από προηγούμενες επιστημονικές μελέτες.

Διαπίστωσαν ότι όσοι ακολούθησαν πιο προσεκτικά τον εναλλακτικό δείκτη υγιεινής διατροφής, ένα πρότυπο που αντικατοπτρίζει τη στενή τήρηση των διατροφικών κατευθυντήριων γραμμών για τους Αμερικανούς, συσχετίστηκαν περισσότερο με την υγιή γήρανση. Όσοι βρίσκονταν στο ανώτερο πεμπτημόριο για αυτό το διατροφικό μοτίβο είχαν 84% περισσότερες πιθανότητες να επιτύχουν υγιή γήρανση από εκείνους στο κατώτερο πεμπτημόριο.

Ο εμπειρικός διατροφικός δείκτης για τη δίαιτα υπερινσουλιναιμίας συσχετίστηκε με 78% μεγαλύτερη πιθανότητα υγιούς γήρανσης, ακολουθούμενη από τη δίαιτα πλανητικής υγείας (68%), την εναλλακτική μεσογειακή διατροφή (67%), τις διατροφικές προσεγγίσεις για τη διακοπή της υπέρτασης (DASH) 66%), η μεσογειακή παρέμβαση DASH για τη δίαιτα νευροεκφυλιστικής καθυστέρησης (MIND) (59%), το εμπειρικό διατροφικό φλεγμονώδες πρότυπο (58%) και η υγιεινή διατροφή με βάση τα φυτά (43%).

Τα ευρήματα παρέμειναν αληθινά αφού ελήφθησαν υπόψη παράγοντες συμπεριλαμβανομένης της φυσικής δραστηριότητας.

Οι ερευνητές λένε ότι τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι είναι πολύ πιθανό να καταναλώνουμε μια δίαιτα που είναι καλή τόσο για τον άνθρωπο όσο και για τον πλανήτη.
Επιπλέον, λένε ότι τα ευρήματα τονίζουν ότι η μετάβαση σε μια πιο υγιεινή διατροφή - ακόμη και στη μέση ηλικία - μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ποιότητα ζωής καθώς τα άτομα γερνούν.

Πηγή: https://www.newswise.com/articles/view/812844/?sc=sphr&xy=10051532

Διαβάστε επίσης...

Autumn Bliss Yoga Retreat Ορεινή Κορινθία
Μεταξένια Μαλλιά Με Τη Βοήθεια Της Τσουκνίδας

Μεταξένια Μαλλιά Με Τη Βοήθεια Της Τσουκνίδας

Μεταξένια Μαλλιά Με Τη Βοήθεια Της Τσουκνίδας

Περισσότερα
Tongkat Ali: Η ρίζα της δύναμης και της ζωτικότητας

Tongkat Ali: Η ρίζα της δύναμης και της ζωτικότητας

Tο tongkat ali έχει χρησιμοποιηθεί για τις αφροδισιακές, αντιβιοτικές, αντιμικροβιακές και αντιοξειδωτικές του ιδιότητες

Περισσότερα