Ο ρόλος του ύπνου στην επιβράδυνση της γήρανσης

Ο ρόλος του ύπνου στην επιβράδυνση της γήρανσης

Ο ρόλος του ύπνου στην επιβράδυνση της γήρανσης

Παρότι ο ύπνος φαίνεται σαν μια παθητική διαδικασία, στην πραγματικότητα ενεργοποιεί ευεργετικές βιολογικές δραστηριότητες. Όταν κοιμόμαστε, ο εγκέφαλός μας απομακρύνει τις μη φυσιολογικές πρωτεΐνες, η υπόφυση απελευθερώνει ορμόνες που βοηθούν το σώμα να αναπτυχθεί και να αποκαταστήσει πιθανές βλάβες και το ανοσοποιητικό μας μπαίνει σε λειτουργία άμυνας και προστασίας.

Τι μπορεί να προσφέρει ο ύπνος;

Χάρη σε αυτές τις διεργασίες, ο ύπνος μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση του βάρους, τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και τη διατήρηση της γνωστικής λειτουργίας.

Έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην υγεία της καρδιάς.

Πώς να κοιμάστε για να αυξήσετε το προσδόκιμο της ζωής σας

Ο ύπνος είναι προσωπικός και οι ανάγκες για ύπνο διαφέρουν από το ένα άτομο στο άλλο. Με αυτό το δεδομένο, 7-9 ώρες ύπνου τη νύχτα θεωρούνται γενικά ένα καλό παράθυρο για την ενίσχυση της ποιότητας ζωής.

Εκτός όμως από τον χρόνο παραμονής στο κρεβάτι, σημασία έχει και η ποιότητα του ύπνου σας.

Για την επίτευξη συνεχούς και ποιοτικού ύπνου, είναι απαραίτητο να απενεργοποιείτε τις ηλεκτρονικές συσκευές τουλάχιστον μία ώρα πριν τον ύπνο, να διασφαλίζετε ότι το υπνοδωμάτιό σας είναι σκοτεινό και ήσυχο και να λαμβάνετε κάποιο συμπλήρωμα που βοηθά στον ύπνο, όπως το γλυκινικό μαγνήσιο.

Είναι επίσης απαραίτητο να μειώσετε την πρόσληψη καφεΐνης, να φροντίζετε την υγεία του εντέρου σας και να εκτίθεστε στην ηλιακή ακτινοβολία κατά τη διάρκεια της ημέρας .

Η ξεκούραση είναι απαραίτητη όχι μόνο για τη βραχυπρόθεσμη, αλλά και την μακροπρόθεσμη διατήρηση της υγείας. Όσον αφορά τη μακροζωία, ο βαθύς και σταθερός ύπνος είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να έχετε μια μακρά και υγιή ζωή.

Διαβάστε επίσης...