Ουρολιθίνη Α: Εξερευνώντας τις δυνατότητές του για μακροζωία

Ουρολιθίνη Α: Εξερευνώντας τις δυνατότητές του για μακροζωία

Ουρολιθίνη Α: Εξερευνώντας τις δυνατότητές του για μακροζωία

Η Ουρολιθίνη Α έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον από τους λάτρεις της μακροζωίας για τις δυνατότητές της να βελτιστοποιήσει τη μιτοχονδριακή απόδοση. Αυτές οι μονάδες παραγωγής ενέργειας του κυττάρου πρέπει να διατηρηθούν για βέλτιστη υγεία με την παραγωγή νέων μιτοχονδρίων και την ανακύκλωση των παλαιών μιτοχονδρίων.

Αυτή η διαδικασία περιλαμβάνει πολύπλοκα μονοπάτια γονιδιακής ρύθμισης που μπορεί να δυσλειτουργούν με τη γήρανση. Πιστεύεται ότι το συμπλήρωμα ουρολιθίνης Α θα μπορούσε να βελτιστοποιήσει τη μιτοχονδριακή αποτελεσματικότητα, αλλά πόση επιστήμη υπάρχει για να υποστηρίξει αυτήν την ιδέα και πόσο ασφαλής είναι;

Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη μακροζωία έχει ωθήσει την έρευνα για μια μεγάλη ποικιλία συμπληρωμάτων για την επιβράδυνση της διαδικασίας γήρανσης. Μεγάλο μέρος της έρευνας έχει επικεντρωθεί στα μιτοχόνδρια. Αυτές οι πολύπλοκες δομές σε σχήμα λουκάνικου είναι οι σταθμοί παραγωγής ενέργειας των ανθρώπινων κυττάρων και βρίσκονται σχεδόν σε κάθε κύτταρο του ανθρώπινου σώματος. Ορισμένα κύτταρα, όπως τα μυϊκά και τα νευρικά κύτταρα, που απαιτούν περισσότερη ενέργεια, έχουν χιλιάδες μιτοχόνδρια.

Εκτός από την παροχή ενέργειας, τα μιτοχόνδρια εξυπηρετούν και άλλες κρίσιμες λειτουργίες, όπως η αποθήκευση ιόντων ασβεστίου, τα οποία χρειάζονται για την πήξη του αίματος και τη συστολή των μυών. Τα μιτοχόνδρια περιέχουν επίσης ένζυμα που απαιτούνται για την παραγωγή αίμης, η οποία απαιτείται για τα ερυθρά αιμοσφαίρια για τη μεταφορά οξυγόνου.

Εκτός από την καθοδήγηση όλων αυτών των λειτουργιών που συντηρούν τη ζωή, τα μιτοχόνδρια είναι υπεύθυνα για την πυροδότηση κυτταρικού θανάτου (αυτοφαγία) και την ανακύκλωση παλαιότερων, δυσλειτουργικών μιτοχονδρίων (μιτοφαγία).

Η διαδικασία της μιτοφαγίας είναι σημαντική για τη διατήρηση της μιτοχονδριακής λειτουργίας. Η αφαίρεση και η ανακύκλωση κατεστραμμένων μιτοχονδρίων παράγει νέα, πλήρως λειτουργικά μιτοχόνδρια. Εάν αυτή η διαδικασία της μιτοφαγίας είναι εξασθενημένη, η υγεία των κυττάρων μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά, οδηγώντας σε χρόνιες ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία, όπως η νόσος του Πάρκινσον, το Αλτσχάιμερ, οι καρδιακές διαταραχές, η οστεοαρθρίτιδα και ο καρκίνος.

Κατανόηση της ουρολιθίνης Α

Η ουρολιθίνη Α (UA) είναι ένα σημαντικό μεταβιοτικό που παράγεται από το μικροβίωμα του εντέρου σας και επηρεάζει τη μιτοχονδριακή λειτουργία. Οι τροφές που περιέχουν τις πολυφαινόλες που απαιτούνται για την παραγωγή της ουρολιθίνης Α περιλαμβάνουν τα καρύδια, τις φράουλες, τα ρόδια και τα σμέουρα. Ορισμένες μελέτες υποδεικνύουν ότι μόνο ένα κλάσμα (ίσως το 15-40%) των ηλικιωμένων ενηλίκων μπορεί να παράγει αξιόπιστα UA από μια τακτική διατροφή.

Μελέτες σε ζώα, συχνά σε ποντίκια, έχουν προτείνει ότι η ουρολιθίνη Α μπορεί να προάγει τη βέλτιστη μιτοχονδριακή λειτουργία και πρόσφατες κλινικές μελέτες σε ανθρώπους υποδηλώνουν ότι η λήψη συμπληρωμάτων μπορεί να βελτιώσει τη μιτοχονδριακή υγεία και τη μυϊκή λειτουργία σε ηλικιωμένα άτομα.

Η ουρολιθίνη Α φαίνεται να προάγει την ανακύκλωση των μιτοχονδρίων ενεργοποιώντας μια οδό που πρώτα προκαλεί την υποβάθμιση των παλαιότερων μιτοχονδρίων και στη συνέχεια διεγείρει την παραγωγή νέων, υγιών μιτοχονδρίων.

Πιθανά οφέλη για μακροζωία

Εκτός από την υποστήριξη του μιτοχονδριακού κύκλου, το συμπλήρωμα ουρολιθίνης Α σε ζωικά μοντέλα, όπως σκουλήκια και ποντίκια, παρουσιάζει πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα στη μείωση της φλεγμονής, στην υποστήριξη της ανάπτυξης και της μνήμης των νεύρων, στην επιδιόρθωση του δίσκου της σπονδυλικής στήλης και στις αρθρώσεις, στη μυϊκή δύναμη και αντοχή, στην ακεραιότητα της εντερικής επένδυσης και στη λειτουργία των νεφρών. .

Υπάρχει επιστήμη πίσω από την ουρολιθίνη Α;

Η πρώτη τυχαιοποιημένη κλινική δοκιμή της ουρολιθίνης Α ήταν μια μελέτη δύο μερών που αξιολόγησε διάφορες δόσεις του συμπληρώματος. Το πρώτο μέρος της μελέτης ήταν μια εφάπαξ δόση στα 250 mg, 500 mg, 1.000 mg ή 2.000 mg σε 24 υγιείς μεσήλικες συμμετέχοντες (ηλικίας 50 ετών). Στο δεύτερο μέρος της μελέτης, 36 συμμετέχοντες κατανεμήθηκαν τυχαία σε 28 ημέρες ημερήσιου συμπληρώματος 250 mg, 500 mg ή 1.000 mg. Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι η ουρολιθίνη Α απορροφήθηκε και ήταν ανιχνεύσιμη στο αίμα και στους μυϊκούς ιστούς.

Μια άλλη τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη με εικονικό φάρμακο δοκιμή, η ATLAS, προχώρησε τη δοκιμή ένα βήμα παραπέρα τυχαιοποιώντας 88 υπέρβαρους, μεσήλικες (40-64) συμμετέχοντες σε τρεις ίσες ομάδες: εικονικό φάρμακο, 500 mg ή 1.000 mg την ημέρα για τέσσερις μήνες. Δεν βρέθηκαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των τριών ομάδων για το προκαθορισμένο πρωτεύον τελικό σημείο: μέγιστη ισχύς εξόδου. Ωστόσο, η ισχύς των μηριαίων οπίσθιων μηριαίων βελτιώθηκε και στις δύο ομάδες των 500 mg και των 1.000 mg και η δύναμη λαβής των χεριών, η αερόβια ικανότητα και η απόσταση περπατήματος βελτιώθηκαν στην ομάδα των 1.000 mg σε σύγκριση με το εικονικό φάρμακο.

Πραγματοποιήθηκαν πρόσθετες δοκιμές για να αξιολογηθεί εάν το συμπλήρωμα ουρολιθίνης Α υποστηρίζει τη μιτοφαγία και τον μεταβολισμό των μυών. Αυτές οι δοκιμές επικεντρώθηκαν στη μέτρηση των ακυλκαρνιτινών στο αίμα για την αξιολόγηση της μιτοχονδριακής αποτελεσματικότητας. Η ομάδα των 500 mg παρουσίασε μειώσεις στις ακυλοκαρνιτίνες, οι οποίες συνδέονται με αυξημένη μιτοχονδριακή αποτελεσματικότητα, ενώ δεν ανιχνεύθηκαν αλλαγές στην ομάδα των 1.000 mg.

Μετρήσεις φλεγμονής, όπως η C-αντιδρώσα πρωτεΐνη (CRP) και οι προφλεγμονώδεις κυτοκίνες, αξιολογήθηκαν για να ανιχνευθεί εάν η ουρολιθίνη Α προσφέρει οποιαδήποτε αντιφλεγμονώδη δυνατότητα. Η δόση των 1.000 mg έδειξε στατιστικά σημαντική μείωση της CRP και μειώσεις σε ορισμένες από τις προφλεγμονώδεις κυτοκίνες. Επειδή οι δείκτες φλεγμονής ήταν ήδη χαμηλοί κατά την έναρξη σε αυτόν τον πληθυσμό, η Ουρολιθίνη Α έδειξε ήπια αντιφλεγμονώδη δράση.

Συνολικά, η δοκιμή ATLAS διαπίστωσε ότι η μακροχρόνια δόση ήταν ασφαλής και καλά ανεκτή και ότι η μυϊκή δύναμη των ποδιών και η μιτοχονδριακή

Η υγεία βελτιώθηκε στην ομάδα των 500 mg, ενώ η μυϊκή δύναμη των ποδιών και η αερόβια ικανότητα αυξήθηκαν στην ομάδα των 1.000 mg. Ωστόσο, το προκαθορισμένο αποτέλεσμα ενδιαφέροντος (μέγιστη απόδοση ισχύος) δεν διέφερε μεταξύ των ομάδων εικονικού φαρμάκου και θεραπείας.

Μια μελέτη μεταξύ 66 ηλικιωμένων ενηλίκων (65-90), πάλι σε διάστημα τεσσάρων μηνών, συνέκρινε ένα εικονικό φάρμακο με 1.000 mg ημερήσια συμπλήρωση ουρολιθίνης Α. Αυτή η μελέτη δεν βρήκε καμία διαφορά στο τεστ 6 λεπτών με τα πόδια ή στην παραγωγή κυτταρικής ενέργειας (ATP). αλλά βρήκε βελτιώσεις στη μυϊκή αντοχή και στους βιοδείκτες του πλάσματος.

Ποια είναι η συνιστώμενη δοσολογία;

Όταν εξετάζετε ένα συμπλήρωμα, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι αυτά τα διαιτητικά προϊόντα δεν ελέγχονται από τον Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA). Οι κατασκευαστές χρειάζεται μόνο να ενημερώσουν τον FDA ότι κυκλοφορούν το προϊόν. Οι καταναλωτές μπορούν να ελέγξουν τον ιστότοπο του FDA για ενημερώσεις και συμβουλές σχετικά με αναφερόμενα ζητήματα, αλλά δεν υπάρχει κυβερνητική επίβλεψη για την αποτελεσματικότητα ή τον ποιοτικό έλεγχο.

Ο FDA δημοσίευσε μια ειδοποίηση Γενικά Αναγνωρισμένο ως Ασφαλές (GRAS) το 2018 για τυπική χρήση από 250 mg έως 1.000 mg. Αν και δεν υπάρχει συνιστώμενη δοσολογία, η ουρολιθίνη Α είναι διαθέσιμη για αγορά σε ένα ευρύ φάσμα δόσεων, συμπεριλαμβανομένων τουλάχιστον των ακόλουθων: 500 mg, 700 mg, 800 mg, 1.000 mg και 2.000 mg.
Ποιες είναι οι πιθανές παρενέργειες και οι προφυλάξεις ασφαλείας;

Αν και τα μεγέθη του δείγματος της μελέτης ATLAS ήταν μικρά, η προσεκτική διερεύνηση των συμπληρωματικών πληροφοριών σχετικά με τις ανεπιθύμητες ενέργειες υποδηλώνει πιθανή σχέση δόσης-απόκρισης με πονοκεφάλους. Με άλλα λόγια, η ομάδα των 1.000 mg είχε υψηλότερη συχνότητα πονοκεφάλων από την ομάδα των 500 mg ή την ομάδα εικονικού φαρμάκου, αλλά αυτή η διαφορά δεν έφτασε σε στατιστική σημασία.

Σύμφωνα με τους ερευνητές της μελέτης, άλλα ανεπιθύμητα συμβάντα πιθανότατα σχετίζονται με τις βιοψίες μυών που πραγματοποιήθηκαν για τη μέτρηση της έκφρασης των μιτοχονδριακών γονιδίων.

Τα άτομα που λαμβάνουν φάρμακα θα πρέπει πάντα να ελέγχονται με τον κλινικό ιατρό πρωτοβάθμιας φροντίδας πριν ξεκινήσουν ένα συμπλήρωμα. Ο κλινικός σας ιατρός θα θέλει να κρατήσετε μια λίστα με όλα τα συμπληρώματα που παίρνετε (και την ημερομηνία που ξεκινήσατε να τα παίρνετε), έτσι ώστε εάν εμφανιστούν νέα συμπτώματα, να έχετε μια ιδέα για το πότε ξεκινήσατε το συμπλήρωμα που μπορείτε να συγκρίνετε με το εμφάνιση νέων συμπτωμάτων.

Πώς να ενσωματώσω την ουρολιθίνη Α στη στρατηγική μακροζωίας μου

Η καλύτερη στρατηγική μακροζωίας περιλαμβάνει καλό ύπνο, διατροφή, κίνηση, σχέσεις, έκθεση στο ηλιακό φως και την ύπαιθρο και καλή στοματική και εντερική υγεία. Η λήψη ενός συμπληρώματος μακροζωίας δεν είναι πιθανό να διορθώσει τις ελλείψεις σε αυτούς τους άλλους τομείς. Ωστόσο, εάν η λήψη ενός συμπληρώματος σας ενθουσιάζει να εστιάσετε στην υγεία σας με έναν νέο τρόπο, τότε ίσως αξίζει να το σκεφτείτε.

Για παράδειγμα, η εκμάθηση της ουρολιθίνης Α θα αναζωογονούσε την εκτίμησή σας για τη μικροχλωρίδα του εντέρου που παράγει σημαντικά μεταβιοτικά; Δεδομένου ότι το προφίλ ασφάλειας φαίνεται λογικό στη χαμηλότερη δοκιμασμένη δόση (500 mg), μπορεί να υπάρχει καθαρό όφελος με τη βραχυπρόθεσμη χρήση.

Στο εμπόριο διατίθενται επίσης χαμηλότερες δόσεις (π.χ. 250 mg). Από την άλλη πλευρά, πολλά από τα οφέλη που σημειώθηκαν, όπως η δύναμη και η αντοχή, μπορούν να αποκτηθούν με παλιομοδίτικα προγράμματα προετοιμασίας που δεν έχουν μειονεκτήματα. Σκεφτείτε τι έχει λειτουργήσει καλά για εσάς στο παρελθόν και βρείτε τρόπους να αξιοποιήσετε αυτές τις νίκες.

Συμπέρασμα

Συνολικά, η τρέχουσα έρευνα υποδηλώνει ότι η λήψη συμπληρωμάτων με ουρολιθίνη Α σε ηλικιωμένους και μεσήλικες ενήλικες φαίνεται να είναι ασφαλής, αλλά η σωστή δοσολογία είναι αβέβαιη και τα πραγματικά οφέλη είναι δύσκολο να μετρηθούν επειδή οι βελτιώσεις δεν είναι δραματικές. Ορισμένα οφέλη εντοπίστηκαν στη δόση των 500 mg, αλλά παρατηρήθηκαν επίσης και ορισμένες ανεπιθύμητες ενέργειες.

Ο προσεκτικός καταναλωτής μπορεί να εξετάσει το ενδεχόμενο να ξεκινήσει με τη χαμηλότερη διαθέσιμη δόση και να παρακολουθεί τα ασυνήθιστα καρδιαγγειακά ή νευρολογικά συμπτώματα. Θέστε κάποιους στόχους για τη δύναμη και την αντοχή σας και ξεκινήστε ένα πρόγραμμα που αναπτύσσεται σταδιακά.

Πηγές

Διαβάστε επίσης...

Τσεκ απ : Ο φρουρός της υγείας

Τσεκ απ : Ο φρουρός της υγείας

Τι περιλαμβάνει ένα σωστό τσεκ απ

Περισσότερα
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ, ΠΩΣ ΠΑΓΙΔΕΥΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΩΜΑ;

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ, ΠΩΣ ΠΑΓΙΔΕΥΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΩΜΑ;

Όταν αυτά τα συμπτώματα είναι επίμονα, μπορεί να νιώθετε ότι τα συναισθήματα είναι παγιδευμένα στο σώμα.

Περισσότερα
Νυχτερινός Λαγόφθαλμος: Να κοιμάσαι με τα μάτια σου ανοιχτά

Νυχτερινός Λαγόφθαλμος: Να κοιμάσαι με τα μάτια σου ανοιχτά

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ αν είναι δυνατόν να κοιμάστε με τα μάτια σας ανοιχτά;

Περισσότερα