Βιταμίνες και γήρανση

Βιταμίνες και γήρανση

Βιταμίνες και γήρανση

 

Οι αντιοξειδωτικές βιταμίνες μπορούν να θωρακίσουν τα κύτταρα από την γήρανση, η οποία οφείλεται στη συσσωρευμένη βλάβη και γενικότερη φθορά που έχει υποστεί ο οργανισμός με την πάροδο του χρόνου. Πιο συγκεκριμένα, η οξειδωτική βλάβη των κυττάρων συσσωρεύεται με το πέρασμα του χρόνου, καθώς ο άνθρωπος μεγαλώνει σε ηλικία και συμβάλλει σημαντικά στη γήρανση και την εμφάνιση των διαφόρων εκφυλιστικών νόσων που αυτή συχνά συνεπάγεται, όπως είναι η εξασθένιση της άμυνας του οργανισμού, η καρδιαγγειακή νόσος, η νόσος του Πάρκινσον, καθώς και άλλες αγγειακές μεταβολές του εγκεφάλου, ευρέως γνωστές ως «γεροντική άνοια». Όλες αυτές μπορούν να αποτραπούν, εάν καταναλώσουμε τις κατάλληλες αντιοξειδωτικές ουσίες που βρίσκονται σε κάποια τρόφιμα. Εάν λάβουμε υπόψη ότι οι ελεύθερες ρίζες είναι αυτές που κυκλοφορούν στο αίμα και συντελούν στη γήρανση, τότε πρέπει να λαμβάνουμε αντιοξειδωτικές ουσίες προκειμένου να προστατευθούμε. Στις ουσίες αυτές περιλαμβάνονται:

  • η βιταμίνη Ε, που καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες, προσφέρει ανακούφιση από την αρθρίτιδα, εμποδίζει την απόφραξη των αρτηριών και γενικότερα επιβραδύνει τη συνολική γήρανση
  • η β-καροτίνη αποτρέπει τα εγκεφαλικά και ενισχύει τη άμυνα του οργανισμού
  • η βιταμίνη C, που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού, ανανεώνει τα λευκά αιμοσφαίρια του αίματος, καταστέλλει την υψηλή αρτηριακή πίεση και ανεβάζει τα επίπεδα της «καλής» χοληστερόλης μειώνοντας ταυτόχρονα αυτά της «κακής».
  • η βιταμίνη Β6, που καταπολεμά τον καρκίνο, προστατεύει τα αιμοφόρα αγγεία και βελτιώνει τις εγκεφαλικές λειτουργίες.
  • η βιταμίνη Β12, που συμβάλλει στη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου και προστατεύει από τον καρκίνο.
  • Το φολικό οξύ, που προφυλάσσει την καρδιά και τον εγκέφαλο και εμποδίζει την ανάπτυξη καρκίνου.
  • το ασβέστιο, που διατηρεί υγιή και γερά τα οστά και παράλληλα λειτουργεί ως ασπίδα προστασίας ενάντια στην υψηλή αρτηριακή πίεση
  • ο ψευδάργυρος, που ανανεώνει τις λειτουργίες του ανοσοποιητικού συστήματος και καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες
  • •το σελήνιο, που προστατεύει από τον καρκίνο και τις καρδιοπάθειες και καταπολεμά το άγχος και τις λοιμώξεις.

 

Έρευνες έχουν δείξει ότι:

    1. οι άνθρωποι που παίρνουν βιταμίνες C και Ε ζουν αρκετά περισσότερο από αυτούς που δεν παίρνουν.
    2. όσοι πάσχουν από καρδιακές παθήσεις έχουν στο αίμα και στους ιστούς τους χαμηλό ποσοστό αντιοξειδωτικών ουσιών, όπως σεληνίου, β-καροτίνης, βιταμινών Ε και C.
    3. η έλλειψη σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β ενδέχεται να οδηγήσει σε άνοια, έμφραγμα, καταστροφή αρτηριών κ.ά.
    4. η πρόσληψη ασβεστίου και βιταμίνης D για ένα χρόνο, μπορεί να απομακρύνει τον κίνδυνο κάποιου κατάγματος ακόμα και σε άτομα ηλικίας άνω των 75 χρόνων.
    5. τα άτομα που λαμβάνουν βιταμίνες έχουν κατά 27% μειωμένο κίνδυνο να εμφανίσουν καταρράκτη.

Για όλους αυτούς τους λόγους και άλλους παρεμφερείς, καλό είναι να καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά στοιχεία, όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια, έλαια και δημητριακά.

 

Διαβάστε επίσης...

Κάθε Πότε Πρέπει Να Αλλάζω Στρώμα;

Κάθε Πότε Πρέπει Να Αλλάζω Στρώμα;

Κάθε Πότε Πρέπει Να Αλλάζετε Στρώμα;

Περισσότερα
14 Μη Για Να Παραμείνεις Όμορφη

14 Μη Για Να Παραμείνεις Όμορφη

14 Μη Για Να Παραμείνεις Όμορφη

Περισσότερα
Οι πιο γνωστές αφροδισιακές τροφές

Οι πιο γνωστές αφροδισιακές τροφές

Οι πιο γνωστές αφροδισιακές τροφές

Περισσότερα