Τα 10 κορυφαία οφέλη του να κοιμάσαι γυμνός

Τα 10 κορυφαία οφέλη του να κοιμάσαι γυμνός

Τα 10 κορυφαία οφέλη του να κοιμάσαι γυμνός

To να κοιμάστε γυμνοί μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμάστε καλύτερα διατηρώντας σας δροσερό. Μπορεί επίσης να έχει άλλα οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της προαγωγής της αναπαραγωγικής υγείας.

Το να κοιμάστε γυμνοί μπορεί να μην είναι το πρώτο πράγμα που σκέφτεστε όταν πρόκειται να βελτιώσετε την υγεία σας, αλλά ορισμένα οφέλη μπορεί να είναι πολύ καλά για να τα αγνοήσετε. Όπως αποδεικνύεται, υπάρχουν πολλά οφέλη από το να κοιμάστε γυμνοί. Μπορεί να έχετε ακούσει για μερικά από αυτά, αλλά άλλα μπορεί να σας εκπλήξουν.

1.  Πιο γρήγορος ύπνος

Η θερμοκρασία του σώματός σας είναι ένα κλειδί για το πώς θα αποκοιμηθείτε. Στην πραγματικότητα είναι μέρος του κιρκάδιου ρυθμού σας, του βιολογικού ρυθμού που λειτουργεί ως το «ρολόι» του σώματός σας για ύπνο.

Το να κρυώνετε λέει στο σώμα σας ότι είναι ώρα για ύπνο, επομένως το να κοιμάστε γυμνοί - και το να αφήνετε τη θερμοκρασία του σώματός σας να πέσει - μπορεί πραγματικά να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε πιο γρήγορα.

2. Καλύτερη ποιότητα ύπνου

Η ψύξη του σώματός σας όχι μόνο σας βοηθά να κοιμηθείτε πιο γρήγορα, αλλά βελτιώνει επίσης τη συνολική ποιότητα του ύπνου σας. Η ιδανική θερμοκρασία για την κρεβατοκάμαρά σας είναι κάπου μεταξύ 60–67°F (15 έως 19°C).

Μια παλαιότερη μελέτη του 2012, από τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας, διαπίστωσε ότι η θερμοκρασία του δωματίου όπου κοιμάστε είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την επίτευξη ποιοτικού ύπνου.

Εάν είναι πολύ κρύο ή πολύ ζεστό, κινδυνεύετε να επηρεάσετε τον ύπνο σας με γρήγορη κίνηση των ματιών, που είναι το στάδιο των ονείρων του ύπνου που σας βοηθά να ανανεώσετε τον εγκέφαλο και το σώμα σας. Το να κοιμάστε γυμνοί είναι ένας τρόπος για να παραμείνετε ψύχραιμοι κάτω από τα σκεπάσματα.

3. Διατηρεί το δέρμα υγιές

Επειδή το να κοιμάστε γυμνοί μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της συνολικής ποιότητας του ύπνου σας, μπορεί επίσης να βελτιώσει το δέρμα σας. Μια μικρή μελέτη του 2018 εξέτασε εάν ο κακός ύπνος περιόριζε την ικανότητα του δέρματος να επουλώνεται από μια μικρή πληγή.

Χώρισαν τους συμμετέχοντες σε τρεις ομάδες - μια που λάμβανε «επαρκή» ύπνο, μια που στερήθηκε ύπνου και μια τρίτη που στερήθηκε ύπνου αλλά έλαβε επιπλέον θρεπτικά συστατικά.

Αυτό που βρήκαν ήταν ότι η ομάδα που κοιμόταν καλά ανέκαμψε πιο γρήγορα από τις άλλες δύο ομάδες. Και η επιπλέον διατροφή; Δεν είχε σημαντική διαφορά στο πόσο γρήγορα επουλώθηκαν οι πληγές.

Αυτό δείχνει ότι ο αρκετός ύπνος θα μπορούσε να βοηθήσει το δέρμα σας να ανακάμψει και να παραμείνει υγιές, και αν το να κοιμάστε γυμνοί βοηθάει αυτό, ακόμα καλύτερα.

4. Μειώνει το στρες και το άγχος

Ένας άλλος λόγος το να κοιμάστε γυμνοί μπορεί να είναι μια καλή αλλαγή είναι ότι θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση του γενικού στρες και του άγχους σας. Δεν είναι μυστικό ότι ο κακός ύπνος έχει σημαντικό αντίκτυπο στα επίπεδα άγχους σας. Μια μεγάλη μελέτη του 2020, υποδηλώνει ότι η διαταραχή του ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε επίμονα καταθλιπτικά συμπτώματα και αυτοκτονικό ιδεασμό σε όσους ζουν με κατάθλιψη.

Ενώ το στρες και το άγχος μπορούν και τα δύο να προκαλέσουν αϋπνία, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι η βελτίωση της ποιότητας του ύπνου σας - και ο επαρκής ύπνος - μπορεί να σας βοηθήσει.

5. Αποτρέπει την αύξηση βάρους

Το να μην κοιμάστε καλά μπορεί να έχει μια σειρά από επιπτώσεις στην υγεία. Μια ανασκόπηση του 2022, σύμφωνα με την αξιόπιστη πηγή, υποδηλώνει ότι οι άνθρωποι που κοιμούνται επτά ή λιγότερες ώρες τη νύχτα είναι πιο πιθανό να πάρουν βάρος.

Ένας άλλος τρόπος που θα μπορούσε να σας βοηθήσει να κοιμάστε γυμνοί; Το να διατηρείτε το σώμα σας πιο κρύο τη νύχτα μπορεί να σας βοηθήσει να ενισχύσετε τις ικανότητές σας να καίτε θερμίδες.

Μια μικρή μελέτη από την αξιόπιστη πηγή του 2014 που ακολούθησε πέντε άνδρες ανακάλυψε ότι η έκθεση σε ψυχρότερες θερμοκρασίες, περίπου 66°F (19°C), βοήθησε το σώμα τους να αυξήσει τη δραστηριότητα του καφέ λίπους.

6. Χαμηλότερος κίνδυνος καρδιακών παθήσεων και διαβήτη τύπου 2

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, σύμφωνα με μια κριτική του 2016. Ο διαβήτης τύπου 2 μπορεί, με τη σειρά του, να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου.

Με το να κοιμάστε γυμνοί, μπορεί να αυξήσετε την ικανότητά σας να κοιμάστε πιο γρήγορα και να παραμένετε κοιμισμένοι, κάτι που θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά όσον αφορά την υγεία σας.

7. Προάγετε την υγεία του κόλπου

Το να κοιμάστε γυμνοί είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να βελτιώσετε την υγεία του κόλπου και να αποφύγετε τις μολύνσεις από ζυμομύκητες. Τα στενά εσώρουχα ή τα ιδρωμένα εσώρουχα μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο κολπικής μόλυνσης από ζυμομύκητες, καθώς η μαγιά αρέσει να αναπτύσσεται σε ζεστά, υγρά μέρη.

Ανεξάρτητα από το τι φοράτε κατά τη διάρκεια της ημέρας, το να κοιμάστε γυμνοί είναι ένας εύκολος τρόπος για να αερίσετε τον κόλπο σας και να τον διατηρήσετε υγιή.

8. Αύξηση της ανδρικής γονιμότητας

Οι γυναίκες δεν είναι οι μόνες που μπορούν να ωφεληθούν από το να κοιμούνται γυμνές. Μια μελέτη του 2018 656 ανδρών πρότεινε μια σχέση μεταξύ της χρήσης στενών εσωρούχων και του χαμηλότερου αριθμού σπερματοζωαρίων.

Οι άνδρες που ανέφεραν ότι φορούσαν μπόξερ είχαν υψηλότερη συγκέντρωση σπέρματος και συνολικό αριθμό σπερματοζωαρίων από εκείνους που φορούσαν στενά εσώρουχα. Το να κοιμάστε γυμνοί είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να διατηρήσετε τους όρχεις δροσερούς και σε βέλτιστη θερμοκρασία για την υγεία του σπέρματος.

9. Ενισχύστε την αυτοεκτίμηση

Το να κοιμάστε γυμνοί είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να έρθετε σε επαφή με το σώμα σας και να τονώσετε την αυτοεκτίμησή σας.

Μια μελέτη του 2021 προτείνει μια σύνδεση μεταξύ του χρόνου που δαπανάται γυμνοί και της αυξημένης εκτίμησης του σώματος, η οποία είναι σίγουρα μια νίκη όταν πρόκειται να αγκαλιάσουμε την αγάπη για τον εαυτό μας.

10. Βελτιώστε τη σχέση σας

Ενώ το σεξ μπορεί να είναι ένα μεγάλο μέρος της σχέσης σας, το να κοιμάστε γυμνοί με τον σύντροφό σας μπορεί να είναι εξίσου υπέροχο. Στην πραγματικότητα, μια μελέτη του 2015 ανακάλυψε ότι η επαφή δέρμα με δέρμα μεταξύ των ενηλίκων διεγείρει την απελευθέρωση ωκυτοκίνης, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην οικοδόμηση της προσκόλλησης μεταξύ των συντρόφων.

Ακόμη καλύτερα? Το να αγγίζετε τον σύντροφό σας είναι επίσης εξαιρετικό για την υγεία σας - όχι μόνο τη σχέση σας - και το να κοιμάστε γυμνοί είναι ένας φανταστικός τρόπος για να αποκομίσετε και τα δύο οφέλη.

Συμπέρασμα

Ακόμα κι αν δεν αισθάνεστε άνετα να κοιμάστε τελείως γυμνοί, η μείωση του αριθμού των στρώσεων που φοράτε τη νύχτα - ή ακόμα και απλά ξεκολλώντας το σουτιέν ή τα εσώρουχά σας - είναι ένας εύκολος τρόπος για να επωφεληθείτε από αυτά τα οφέλη.

Όσον αφορά τον ύπνο, το σημαντικό είναι ότι λαμβάνετε μέτρα για να διασφαλίσετε ότι κοιμάστε αρκετά καλά.

Διαβάστε επίσης...

Τα σημαντικότερα βότανα για λοιμώξεις, φλεγμονές και μολύνσεις

Τα σημαντικότερα βότανα για λοιμώξεις, φλεγμονές και μολύνσεις

Στην αρχαιότητα, η ιατρική βασιζόταν στο οπλοστάσιο της φύσης

Περισσότερα
Σαφράν- Κρόκος : ΄΄Ο κόκκινος χρυσός΄΄

Σαφράν- Κρόκος : ΄΄Ο κόκκινος χρυσός΄΄

Συνίσταται ως παυσίπονο, αντιπυρετικό, τονωτικό και επουλωτικό.

Περισσότερα
Βιοτίνη: η βιταμίνη που ενισχύει την υγεία των μαλλιών

Βιοτίνη: η βιταμίνη που ενισχύει την υγεία των μαλλιών

Η καθημερινή κατανάλωση της βιταμίνης βιοτίνης είναι απαραίτητη για την υγεία σας.

Περισσότερα